Caset ”Huset vid Havet” del 4 !


(null)


När inredningen fallit på plats hos fin Malena och Mattias i Umeå och ett hus går från att vara just ett Hus till att bli ett "HEM" där livet tar form och sker. För just så är det, ett hem ska hela tiden vara påväg tycker jag. Visst ska vi stanna upp, vara tacksamma för allt vi omges av och njuta men många känner en viss stress att vara "klara" och det är just det jag vill lugna ner så många av mina kunder med , ett hem är som oss individer -  vi genomgår en resa hela tiden och att vara helt klar suddas ut och ersätts av att fylla hemmet med just den känslan av välmående som du mår bra av och fylla det med LIVET och din resa. Att inreda ett hem där just DU önskar att leva och se utefter dina behov och önskningar - en fristad där man vill kunna slappna av och hämta ny energi.  

(null)

(null)     

(null)

Tack vare inredning skapas en trivsel och trygghet, vilket ger oss bättre förutsättningar till en balanserad vardag.
Jag är oerhört glad att få vara just den där "lien" genom den stora inredningsdjungeln till mina kunder och hjälpa, inspirera och vägleda till ett hem som känns just rätt för dem! 

Att se varje nytt rum utefter dess potential är någon jag älskar som inredare, att se möjligheter och visualisera upp alla fina egenskaper /förutsättningar rummet har! Hur faller ljuset, vilket väderstreck, vad finns det att jobba med för att lyfta rummets fina detaljer ! Hos Malena och Mattias har rummets alla hörn fått träda fram! Innertaket i vardagsrummet har gått från innertak i trä till att bli vitmålat, detta ger en ökad volym , golvet har slipats och fått en mjuk och len vitvax och spiraltrappan har även den genomgått en förändring från gul till vit! (Bra att Mattias höll kvar i sitt beslut när jag och Malena prata om en svart) och väggarna, de vita väggarna har fått en varm beige kalkfärg från Kalklitir . Detta för att öka värmen i rummet! 

(null)


Här ser ni lite hur hemmet har formats de senaste månaderna hos mina kunder ! Klicka er även in till Malena och se före och efter bilder @malenami ! Golv, tak, väggar, trappa har fått extra kärlek och omvårdnad och nu har mjuka varma möbler från bland annat @adeacollection @kristinadamstudio @granit @vmcarpet @sweef_furniture fått flytta in och älskar att veta att de trivs såbra med dem! Tacksamhet och rörd för att ni väljer KYD och för att jag får ha de finaste kunderna - ni är solsken för mig .

(null)

(null)



Foton av duktiga Malena @malenami








Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback