Styla och fota produkter och KYDs resa


(null)

Att ena dagen styla och fotografera och nästa träffa kunder och planera deras hem är så fint!Jag brukar ofta få frågan ang utbildningar och kurser och vad jag har studerat så tänkte idag berätta det och även ge tips till er på kurser jag tycker är bra att studera som inredare. 

Det känns oerhört kul att idag parallellt med att man är verksam inredare och stylist hålla kurser och föreläsningar för andra! Att inspirera, lära ut är så roligt! 

(null)

Min utbildning startade med att jag tog ett halvårs kurs på Medborgarskolan i Sthlm på heltid för jag hade en idé att bli Visuel marchadiser.  Dekor & Reklam - utbildningen och vi fick lära oss allt från färglära, skylta i skyltfönster, skapa moodboard mm! Efter detta halvår gav det mersmak inom ämnet inredning. Jag jobbade sen samtidigt som jag tog kvällskurs på Studiefrämjandet även detta vid Odenplan för att lära mig mer ang rita med skallinjan, modellbygge samt läran om material och belysning! Efter detta så gjorde jag arbetsprover och sökte mig ner till Smålands skogar och kom in på Växjö Universitet (idag LinneUniversitet) på linjen PIB - Programmet Inredning & Butikskommunikation. En utbildning jag älskade att gå där jag fann fina vänner likt Limpan, Heléne, Lina, Sara mfl . Två år på heltid och studera Ekonomi/Marknadsföring 2 dagar och Inredning & Design 3 dagar i veckan! Vi hade även ett nära samarbete med IKEA i Älmhult där vi fick vara med i studion av katalogen! Denna utbildning gav en tyngd och skapade mkt av den kunskap jag har idag! Två år av så många roliga dagar. Efter det jobbade jag på Inredningsbyrå och fick i och med det körkort i ArchiCAD. Men kände att jag ville fördjupa mig mer inom ämnet arkitektur så gick sedan 1 år på ArkitekturSkolan på Folkuniversitet samt pluggade även kvällskurs inom projektledning för jag hade en dröm att få starta eget!

(null)


Jag tror mycket på skolan där man ses och inte webbbaserade kurser inom ämnet där man ska vara kreativ! Mötena mellan lärare, föreläsare men framförallt ens kurskamrater är det man lär sig av! Att utbyta idéer och skapa saker ihop! Ge varann råd och tips, lyfta, stötta och peppa!

Här är några av de kurser jag gått inom inredning. 

- Medborgarskolan - Dekor & Reklam 
- Studiefrämjandet - Inredningslinjen
- Linné Universitetet - Programmet PIB - inredning och Butikskommunikation. 
- Arkitekturskolan i Sthlm
- Projektledning på Sthlms Universitet 
- Fotoutbildning på Fotografiska 


Jag hoppas ni finner er resa att bli inredare med ! Med Sol Åsa 






Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback