My Luxury Linen - att inreda sovrummet


(null)

Som inredare älskar jag verkligen att inreda just sovrum. Det är lite av mitt favoritrum både hemma och hos mina kunder. Att med enkla medel skapa en oas att varva ner vid och att rummet utstrålar ett lugn, trevnad och en hög myskänsla. Det är trots allt här vi laddar batterierna efter en lång dag och även det första vi ser när vi vaknar upp på morgonen.  

Tänkte ge er några tips hur jag helst inreder sovrum. Huvudrollsinnehavaren i varje sovrum är ju sängen och med hjälp av fina sängkläder, kuddar och överkast kan du addera till den ombonade känslan så mycket eller lite du vill. Jag föredrar att skapa en mjuk fluffig bädd med hög komfort.

(null)

Vita mjuka lakan med en grå fin rand. 

Inred med kuddar i olika storlekar, mjuka fina lakan, påslakan och örngott i lyxiga, sköna material och avsluta med ett snyggt överkast eller pläd.
Låt gärna alla delar av sängkläderna synas i sängen  – den "slarviga bäddning" är  båda bekväm och inbjudande trendig. 

Ang teknik så ska sovrummet helst vara helt fritt från teknik. Inte ens mobilen ska egentligen ha tillträde till sovrummet. Vill du ha ett sovrum där du kan komma till ro så ska du inte ha Tv, mobil, data  i rummet. Det är kankse svårt att undvika detta med din sömn kommer  bli desto bättre!  
Tänk på att inte övermöblera sovrummet , du behöver plats för att lätt kunna ta dig runt i rummet, blir det för trångt kan det skapa irritation.

(null)     
När man bara vill krypa ner i sängen i mjuka lakan! 

Inred även med mycket belysningen. Allmän, punkt/funktion och stämningsljus ska varje rum bestå av och framförallt sovrum. En bra riktad och skönt läsljus, funktion och allmänljus när du klär på dig under vinterhalvåret, men också mysljus när du vill varva ner på kvällen.

Neutrala färger som grått, vitt och natur ger ett lugnt intryck. Bädda sängen med vitt sänglinne à la hotellsvit. En enfärgad heltäckande matta, stoppad sänggavel och långa gardinlängder, hjälper till att dämpa ljud. Symmetri förstärker en harmonisk känsla, sängbord och lampor på var sida om sängen. Man kan förstärka det symmetriska med jämnt antal kuddar i sängen.

Ang material inreder jag gärna sovrummet med vita mjuka lakan och just varumärket My Luxury Linen har dessa magiska lakan!  Vita mjuka och drömmande fina att sova i! Nästan så att man ej vill kliva upp på morgonen! 
Kika in deras fina sortiment MY LUXURY LINEN

Just nu får även just mina följare 20% rabatt på order från dem! Ange koden KYD20! 
Jag hoppas ni fick lite tips på hur ni ska inreda sovrummet! Men utgå från hög komfort och att det ska va mysigt! Man behöver ej SOVA för att DRÖMMA! Med sol Åsa 

Inlägget för och i samarbete med My luxury Linen.

Foto och styling KYD 





Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken fin post. Tusen tack Åsa <3
Hälsningar Sofia
MLL

Svar: ♥️☀️🙌🏼
Åsa None

2019-02-21 @ 16:00:03

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback