Make Over med Vore & KYD Del 2


(null)


Som inredare är det viktigt att lyssna in kunden och sedan skapa de bästa lösningarna utefter deras önskemål! Jag startar alltid med en konsultation där jag kikar på rummet/hemmet som ska göras om! I detta case är det ett sovrum som önskas få en uppdatering och ny förvaringsyta samt skapa en större volym i. 

Jag börjar alltid med att utgå från följande delmoment; 

- Behovanalys
- Moodboard 
- Ett produktcollage 
- Skiss i 3D 

I detta case har jag valt att ge ett förslag med naturen som inspiration! En förvaring som ska kännas luftig och öppen. I nuvarande sovrum står en stor garderob som känns stor, tung och "äter upp volym" av rummet. Därav tänker jag ny del av förvaring och med ett mjukare och ljusare intryck. 

I mitt moodboard vill jag ge en sober, naturlig sinnesstämming och den ser ut såhär;
(null)

Efter det tar jag fram produktcollage utefter vald prisbild av budget. I detta rum blir valet av en grön kulör på väggarna , nymålat vitt golv för att ljusa upp. Jag har även valt att ge förslag på flexibel möblemang och förvaring med Vore.se fina förvaringssystem och hyllplan. 


(null)


Tack vare förvaringsystem från Vore.se kan jag med enkla och snabba val inreda en plats för funktion med klädförvaring efter kunden behov. 

Deras fina förvaringslösningar och hyllsystem passar både hall, sovrum, öppen garderob och dressingroom. I deras  fabrik i Småland tillverkas hyllsystemen för vägg som kan byggas på med flera sektioner. Man kan Välja mellan färdiga kombinationer, eller utforma själv med smarta tillbehör - exakt efter behov och stil. 

Alla delar kan beställas separat ifall kunden ev behöver komplettera framöver. På så sätt kan man förändra garderoben allt eftersom. Detta gillar jag mycket. Kika in på dess hemsida  HÄR och ta del av deras olika system eller lösa delar. Jag gillar det mycket då en inredning hela tiden är förändringsbar. Jag har i detta case valt att inreda med Möbelpaket;  Förvaringssystem Nr 9 samt lägga till extra lådor för sluten förvaring och hyllplan! Kika in deras sortiment och se om det är något som passar just dig med!   Med Sol Åsa 


(null)


Inlägget är i samarbete och för Vore.se 









Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback