KYD @ Nordiska Museet och Notholmen !




Tjohoo - KYD är nu klar med idé av design, inredning, målande och tapetsering av sovrummen i Fiskarbostaden på Notholmen för Nordiska Museét! Checka in här i vår och sommar vetja :-) En mysig oas ala "Barnen I Bullerbyn" 25 min från Sthlms innerstadspuls och med utsikt över havet och med vackra Tyresö Slott runt knuten! 

För mig är det viktigt med en storyteller bakom varje inredningscase! En bakgrund till valen av inredning, material och kulör! Här ute på ön så har fåren betat och imorse när jag gick genom den fina slottsparken så kom ett gäng får/lamm som vallades av en fårhund. Här ute på ön fiskar många på sommaren och hantverk är något som förknippas med husets vackra snickarglädje. Att sedan kunna inreda /omvandla detta med fina tapeter från  swedenatheart för Nordiska Museet, känns inte bara kul utan toppen skoj! Här är några av sovrummens olika teman samt en röd linje mellan kulörerna. En mjuk sober ton i sovrummen ville jag ge och en tidlös interiör som håller lång tid framöver. Med Sol Åsa 

Sovrummen med en storyteller intill. 

Foto/layout Killingyourdarlings -Åsa Gramén




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback