KYD tipsare om "växande" trend 2015 i uterummen



Mina små gubbar, jordgubbar står och väntar på att få större utrymme att växa på... 

Solen valde att ta sig fram från kurragömmaleken bakom molnen och glittrar fint denna söndag! Den kommande veckan kommer KYD göra stylings session och samarbete med ett Trädgårdsföretag som jag hoppas ni mina följare vill hänga med på!  Idag vart det besök på Tyresö Handelsträdgård och planera och köpa in vissa blomstrande växter!  Jag tänkte idag ge er lite tips på planterings tips på en Trend jag vill belysa extra mycket

Från trendrapporten från Nordiska Trädgårdar tog KYD med sig en trend som jag gillar extra mycket just nu - "Den senaste trenden i våra uterum och planteringar är att man ska bland de ätbara växterna tillsammans med prydnadsväxterna och blommorna". Så att ha persilja som kantväxt till perennerna eller jordgubbsplantor bland dina rosor är mer är rätt denna säsong! Att planetera jordgubbsplantor med basilika, Astilbe blommor.

Den fina trenden av naturens blomster är på väg att bli stort. Allra hetast är vilda blommor, och finaste ängsblommor är helt rätt att inreda och plantera! Att stamma upp växter i kruka blir en fin detalj både inne och ute! Väljer ni även att inreda med enkla terrakottakrukor och placerar dem tillsammans i fina stilleben så är ni helt rätt för 2015! Lycka till med era blommande trädgårdar och balkonger! Med sol Åsa 

Små oaser av växlande sagoträdgårdar och balkonger...

Foton, layout och text Killinyourdarlings 




Kommentarer
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Så mysigt att vi närmar oss ute säsongen...det spritter i mig...vill bara ordna och fixa utomhus...tyvärr är det liiite för kallt ännu..men snart...snart!!

Svar: Ja snart kommer värmen med Angelica! Men tills dess kan du plantera och odla inne !🍀🌻🍀🌻🍀🌻🍀🌻
Åsa None

2015-04-12 @ 16:56:18
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback