Tävla & Vinn Diamond golvlampa från Globen via ConfidentLiving.se





KYD är väldigt glad att denna vecka ingå ett samarbete och hjälpa till att "belysa" hösten hos någon av er följare/läsare!! Ihop med Företaget confidentliving.se utlyser vi nu en tävling. 

Confident Living är en av Sveriges ledande butiker för möbler och inredning online. De har ett brett utbud av möbler och design för alla hemmets rum och har många fina märken under sitt "tak"! Ihop med dem drar nu Killingyourdarlings igång en Tävling och i vinstpotten ligger den fantastiska Diamond golvlampa från Globen Lighting! Se länk - 

http://confidentliving.se/produkt/diamond-golvlampa 

som är designad med metallstänger i fyra olika färger: mattsvart lackering, koppar, krom eller mässing. Det fina är att två olika möjligheter ges med denna golvlampa - antingen placeras lampan direkt på golv som klot på runda metallkulor, eller så sätts den som golvlampa på medföljande metallben. Transparent kabel med strömbrytare medföljer. Ljuskälla ingår ej. Design likt detta får KYDs hjärta att hoppa jämnfota! Allt du behöver göra för att delta är att skriva ett fin motivering varför just du vill vinna i kommentarsfältet. Du har en vecka på dig. Lycka till! 

- Skriv en motivering varför just du skulle vilja vinna denna ljuvligt snygga lampa och vart i hemmet skulle du vilja placera den. Berätta och motivera.
 
Med solskensVärme Åsa

Vinstvärdet 1990 kr

Tack alla finingar som varit med och tävlat. Hade så svårt att avgöra vinnaren då alla kom med så fina motiveringar men efter lite prat ihop med Confident Living så föll vinstlotten till Frida Elmgren


STORT STORT grattis. Jag sänder ett mail till dig under dagen ang din adress. Massa sol till er alla som deltagit och håll utkik efter nya tävlingar inom kort! 





Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åh! Den skulle passa så fint i vårt nya hem som vi flyttar till om 6 veckor :)

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-08 @ 18:50:08
URL: http://storiesbyme.se
Postat av: Hanna

Det måste vara ödet.. Jag såg den lampan på en semestertrip i Kalmar i somras och blev djupt förälskad. Men med för lite plats i bilen och för lite pengar på kontot så blev det tyvärr ingen plats för skönheten i vårt hus. Bättre lycka denna gång? Den ska isf få hedersplatsen mitt i vardagsrummet så att jag kan spana in godbiten varje mörk höstdag när jag sitter med en kopp te i soffan och myser.

Svar: 👏👍👏👍👏👍
Åsa None

2014-09-08 @ 19:46:57
Postat av: Hanna

Det måste vara ödet.. Jag såg den lampan på en semestertrip i Kalmar i somras och blev djupt förälskad. Men med för lite plats i bilen och för lite pengar på kontot så blev det tyvärr ingen plats för skönheten i vårt hus. Bättre lycka denna gång? Den ska isf få hedersplatsen mitt i vardagsrummet så att jag kan spana in godbiten varje mörk höstdag när jag sitter med en kopp te i soffan och myser.

Svar: 👏👍👏👍
Åsa None

2014-09-08 @ 19:52:01
Postat av: Tessan

Skulle vara en fantastiskt fin ljuskälla att komma hem till. Den skulle få bo i mitt hörn i mitt vardagsrum så man kan se den från alla håll och njuta av den. Skulle ju även vara en väldigt fin 30 års present till mig själv!

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-08 @ 19:54:08
Postat av: Ellinor

Oh, du presenterar den ena fina tävlingen efter den andra! Svårt att välja vad man skall delta i (så jag väljer alla!)

Confident living har redan fått sin beskärda del av min uppmärksamhet då jag som bäst håller på att planera nya boendet dit flyttlasset går vid månadsskiftet. Det mesta av nuvarande bohag har sålts av till förmån för nytt.

Koppar spås bli höstens trendfärg och visst behöver vi alla någonting som (bokstavligen) lyser upp i höstmörkret.
En vinst i denna tävling hade sannerligen gjort min dag, men framför allt gjort mitt nya hem!

Kram

Svar: 👏👍👏👍
Åsa None

2014-09-08 @ 19:58:53
Postat av: Therese Vänerljung

Så häftig lampa med attityd, gillar särskilt att man kan använda den i 2 olika höjder. Bra tänkt, blir nästan som en ny lampa beroende på hur man väljer att ha den : )

Jag skulle välja att ha den i barnens allrum. Viktigt att lysa upp i mörkret även för barnen och inte bara tänka på sig själv. Barnen sitter mycket i allrummet och dem och deras skulle kompisar skulle uppskatta en diamant lampa mycket. Hur coolt är det inte o ha en egen diamant liksom! Det är mina guldskatter värda!

Ha en skön kväll Med vänlig hälsning, Therese

Svar: 👏👍👏👍
Åsa None

2014-09-08 @ 20:28:32
Postat av: Linn

Skulle bli pricken över I i mitt nya vardagsrum som sitter ihop med matsal och kök så den kommer synas på hela min nedervåningen 😍

Må ditt kaffe alltid vara nybryggt KYD 😘

2014-09-08 @ 21:34:58
Postat av: Linn

Skulle bli pricken över I i mitt nya vardagsrum som sitter ihop med matsal och kök så den kommer synas på hela min nedervåningen 😍

Må ditt kaffe alltid vara nybryggt KYD 😘

Svar: 👍👏
Åsa None

2014-09-08 @ 21:35:34
Postat av: Frida

Den ljuvliga lampan skulle få sin placering vid soffan i vardagsrummet.

Min fina fästman tjatar om köpstopp så har inte fått köpa något till hemmet på evigheter. Hade jag vunnit denna så hade mitt shoppingbehov minskas en hel del. In med nytt bort med det gamla.

Håller tummarna :)

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-08 @ 22:16:42
URL: http://www.friidas.se
Postat av: Maria

Den skulle passa perfekt på landet där den skulle stå och stråla ikapp med en sprakande brasa.
Köper sällan nytt till landet så denna skulle verkligen bli en juvel bland loppisfynden :)
Hoppas hoppas hoppas och håller tummarna!

Svar: 👏👍✊
Åsa None

2014-09-08 @ 23:28:15
URL: http://pinterest.com/mariaherkner/
Postat av: Lise-Lott Jansson

Den här lampan skulle bli en nystart i vårt vardagsrum. Ett rum som verkligen behöver förnyas och tapetseras. Ser framför mig hur snyggt den skulle passa in med de kommande nyinköpta soffan och den djupröda mattan. Vinner jag den så kommer den komma till ¨hem¨.

Svar: 👏👍✊
Åsa None

2014-09-09 @ 08:35:54
Postat av: Linda

Jag flyttade hemifrån för ett par veckor sedan, någon jag drömt om i såå många år! De senaste veckorna har jag levt i en bubbla, börjat studera på universitet och fått inreda min alldeles egna lägenhet! Då jag tidigare jobbat i en inredningsbutik så är jag självklart en riktigt stor inredningsnörd och givetvis har jag gått och kärat ner mig i höstens färg, koppar. Som student har man inte råd att köpa sådana här snygga lampor men jag vet exakt var jag skulle vilja placera den, i vardagsrummet bredvid min vita tvåsittssoffa där det behövs lite ljus nu när det blir mörkare om kvällarna!

Svar: 👏👍✊
Åsa None

2014-09-09 @ 20:22:02
Postat av: Jessica Hellström

Har investerat i en insats till min öppna spis i vardagsrummet, har målat den gråa spiskåpan och alla fogar vita, blev så fint, så jag hade verkligen älskat att få ett kopparinslag bredvid öppna spisen, tror att eldslågorna kommer ge fina reflektioner i den tända lampan.

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 10:48:41
Postat av: Skig

Golvlampan från Globen, är min favorit i skogen!

Svar: 👍👏
Åsa None

2014-09-11 @ 10:57:09
Postat av: Sandra

Hej! Följer confidentliving på instagram och fick därmed syn på tävlingen och din blogg. Så underbar lampa som skulle passa perfekt in i vårt vardagsrum som vi håller på att renovera.
Med vänlig hälsning, en ny följare av din blogg :)

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 14:21:57
Postat av: Katarina Hvitteldt

Vi bor i en gammal sekelskiftesvilla som vi fräschar upp med nytt vitlaserat trägolv... Lampan kan ge vardagsrummet en extra finess! Hoppas få överraska man och barn som alla är intresserad av lite annorlunda prylar!

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 14:23:40
Postat av: Linn

Men åh! Mitt lilla hjärta slår ju volter. Denna fina lampa hade gärna fått lysa upp mitt hem i höst. Har en liten plätt i vardagsrummet där det är stört omöjligt att hitta något fint att placera. Tror denna lilla goding hade löst problemet på ett alldeles strålande (hehe) sätt. Hoppas på tur helt enkelt. Kram Linn

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 14:29:27
Postat av: Åsa

Väldigt vacker lampa! Skulle passa in nästan var som, den är ju som ett smycke. Vi har en gammal Bruno Mathsson-fåtölj i skinn, som jag ärvt efter min mamma, och den fåtöljen är min absolut käraste ägodel. Den här lampan bredvid skulle komplettera alldeles perfekt. Och vilken hedersplats att bli placerad på. :) Och varför jag vill vinna? Åh, mitt i flytt, jobbsökeri, småbarnskaos och dagisbakterier skulle hörnet med min älsklingsfåtölj och den här lampan kunna ge mig ny energi om kvällarna. :) Kramar/Åsa

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 14:52:25
Postat av: Frida

Hejsan!

Denna skulle min tonårsdotter få,
hon har länge en liknande lampa hoppats på.
Nu när hon snart 15 år fyller,
skulle detta vara en present som hennes dag förgyller.
Därför hoppas jag på den här,
för att glädja hennes atmosfär :)

Varma hälsningar Frida

Svar: 👏✊
Åsa None

2014-09-11 @ 15:02:46
Postat av: Anna - MammaHelaVeckan

Den skulle stå i hörnet, där två fönster möter varandra, och något ovanför kakelugnen. Där skulle den se både utefrån och innefrån, såklart. Och den skulle matcha kakelugnen!

Och varför just jag då? Som en belöning för att jag var modig och vågade chansa och byta jobb. Och för att jag lägger mina pengar först på räkningar, sen på barnen och sist på mig. Och inredning hamnar liksom efter mig.

Håller mina tummar och tår!

Svar: ✊👍👏
Åsa None

2014-09-11 @ 15:24:23
Postat av: Matilda N

Jag är så barnsligt förtjust i den här designen. Så mycket att jag DIY:ade en egen variant av denna lampa med grillpinnar och kopparspray för ett par månader sedan…! (Bild på detta här: http://www.pinterest.com/pin/199706564701890123/)

Den skulle bli vansinnigt fin i nya vardagsrummet.

Svar: ✊👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 16:12:43
Postat av: Peter

I oktober ska min sambo iväg på kurs med jobbet i tre dagar. Jag tänkte då överraska henne med att måla om vårt vardagsrum (som hon länge tjatat om). Lampan är helt i vår stil och hon skulle jubla av glädje. Dessutom gillar jag starkt att den går att variera med och utan ben. Det ger fler användningsmöjligheter och jag är säker på att det här är en lampa som man kommer att flytta runt eftersom den kommer göra sig på fler än ett ställe. Och en lampa som är så snygg vill man ju lixom ha med sig överallt :)

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 16:24:50
Postat av: Charlotte

Den fin-fina lampan skulle passa perfekt i mitt vardagsrum. Jag håller tummar och tår för tur i tävlingen.

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 17:22:57
Postat av: Carro

Åh vad jag glad jag är att du tävlar ut just den här lampan. Det är min favorit och mitt vardagsrum saknar sin själsfrände ;)

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-11 @ 18:29:36
Postat av: Erika

Denna fina hade passat perfekt bredvid sängen.
En lite mässing detalj som skulle som skulle göra vårt annars romantiska sovrum lite coolare

Svar: 👍
Åsa None

2014-09-12 @ 03:47:57
Postat av: linn

Wow! Tänk att få vinna årets finaste julklapp!
Då skulle svärmor få den och ha i sin myshörna hon hållit på ställt i ordning länge nu. Bland böcker och värme från kaminen i denna hörna skulle denna passa perfekt!
Och jag tror hon skulle bli mer än glad!

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-12 @ 14:48:23
URL: http://goblinn.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilken vacker lampa,
Den skulle få en alldeles egen plats i mitt hjärta! Och vi alla i familjen skulle nog vilja se den från olika vinklar, variera den med och utan ben och plats för att kunna njuta av den till max!
Jag tror den skulle få lite bortglömda och ointressanta platser hos oss att vakna till liv, bli ljusa och vackra, vilket skulle vara mycket efterlängtat! Ett sådant ställe som jag kommer att tänka på är utrymmet under vår trappa som också är en del av vårt vardagsrum. Så nu när det blir än mörkare och vinterhalvåret står för dörren, skulle denna underbara lampa välkomnas med öppna armar till vårt hem!

Hälsningar!

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-12 @ 19:15:38
Postat av: Mimmie / tandlakarvillan

Jag renoverat vårt sovrum i vårt nya hus som jag egentligen skulle vänta med, men en dag när sambon kom hem stod jag o rollade väggarna! En av väggarna blir kalklitirs färg, resten vitt, ska knacka fram en tegelvägg och tänker att denna lampa i mässing eller koppar skulle vara en dröm mot den robusta väggen, blandning mellan modernt & gammalt är ju det bästa! Vårt hus är från 1924 och sovrummet är stort med trägolv o gamla lister, tänk vad lampan skulle trivas där ❥

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-12 @ 22:03:08
Postat av: Lena E

Lampa med sparsmakad elegans, hoppas att jag på denna har en chans.
Den kommer lysa upp min mörka vrå och kasta vackra skuggor likaså.
Som en diamant kommer den kasta ut sitt vackra ljus och sprida det över mitt hus.
Till mitt hem jag vill att den ska finna, för jag vill denna lampa från Confidentliving vinna.

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-12 @ 23:01:33
Postat av: Zara

Den är så otroligt fin!
Vårt hem är belamrat med leksaker, byggvaror, tvätthögar... ja, som hos en vanlig småbarnsfamilj. Den enda zonen där jag vägrar stök är i vårt sovrum, därför skulle denna masterpiece få pryda golvet där och lysa upp i höstmörkret. Jag trivs där, bland kuddar och fluff med en bok i handen och obscena mängder choklad i godisskålen, helt klart behövs en "diamant!"

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-12 @ 23:59:23
Postat av: Anna - Vitt eller svart

Hej Åsa!

Vi har bott i vårt nybyggda hus i ett drygt år. Jo, det har varit drygt för det var först för några veckor sedan som halva övervåningen blev klar så att de två äldsta barnen kunde flytta upp. Det lilla rum som de delat på nedervåningen fick lillasyster ta över och därmed tömdes vardagsrummet på hennes lekhörna. Nu, äntligen börjar vardagsrummet ta sin form, den form jag längtat så länge efter.

En ny soffa har inhandlats och vi har utrymme, huset kommer till sin rätt med öppna ytor. Nog om det, lampan.

Den fina, fina lampan från Confidentliving har en given placering hemma hos oss. Snett till höger framför mig, bredvid den stora vita byrån skulle den ståta som en funktionell konstinstallation. En lyxig ljuskälla, som den diamant min vigselring saknar (skrev hon bittert ;)).

Om vi vinner skulle jag inte bara hoppa jämfota, jag skulle göra (försöka mig på) flera akrobatiska rörelser och därmed roa både man och barn. Win/win (pun intended)!

Håller tummarna och önskar dig en fin kväll!

Mvh Anna

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-09-14 @ 19:19:33
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback