Tips från Inredaren - Inred med volym och luftigt



Dagens inredningstips från KYD kommer här! Oftast då jag kommer hem till kunder märker jag att de gärna inreder utmed väggarna och en stor yta i mitten av rummet glöms bort! Så idag tänkte jag ge er ett knep; inred och möblera en bit ut på golvet istället och ta tillvara på rummets volym. 

Våga ex ställa soffan eller matgruppen en bit ifrån väggen/ eller helt ifrån kontakt med väggen istället för längs med. För att hålla ihop rummens olika "rum" så kan ex en matta under möblemanget som bidrar till en helhet. Att kunna röra sig bakom ex soffan är väldigt trevligt, eller varför inte placera ett sideboard bakom där du ex kan ställa chockladmuggen då du krypit upp i soffan eller ha en stor bukett med blomster samt en ljuskälla på! Ett annat tips är att Inreda med många olika varianter av textilier; Kuddar, draperier, mattor, plädar mm. De dämpar ljud och skapar en lugn och hemtrevlig känsla. Med sol Åsa 




Foton från Pinterest 



Kommentarer
Postat av: Cecilia Regnander

Hejsan bästa Åsa! Måste bara tacka dig för din fina blogg som jag läser så fort jag har tid.... Och vill också tacka för alla tips du ger. Har precis tapetserat om i vardagsrummet och nu skulle stora hörnsoffan tillbaka in mot väggen , och då hade du givit förslag på en hylla bakom soffan och det blev kanon bra!!!! Så vill bara tacka dig så himla mycket för detta super tips. Tack tack från Serricia på instagram

Svar: Åh tack rara för orden. Tack för att du följer! Kramar
Åsa None

2014-10-18 @ 22:30:34

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback