Tips från inredaren; Häng gardinerna längst taket och slösa med tyg.



Foton lånade från Pinterest! 

Idag tänkte jag att det kunde passa med ett litet inredningstips ! Var så länge sen och då många myser inne idag så tänkte jag läsning ev kunde uppskattas! 

Så tänkte jag kunde tipsa er om era fönster och gardiner ! Egentligen finns den en massor att skriva om just detta men ett tips jag vill ge er som jag alltid ger mina kunder och som jag själv inreder utefter är att försöka skapa en varm känsla med fint ljusinsläpp samt att ej snåla på tyget till gardinerna! Att dubbla tygbredden i gardinerna samt göra de extra långa känns både lyxigt och fint!  Det är även väldigt vanligt att man sätter gardinerna inuti fönsterna (på detta vis minskas ljusinsläppet och fönstret) detta är lätt att undvika! Testa att istället sätta gardinerna utanför, på så sätt förstorar gardinerna fönstret och ljuset kommer lättare in.

Istället för att tänka att fönstret är ramen som gardinen ska rymmas i, kan man tänka att gardinen är ramen och fönstret är motivet som ramen ska framhäva. De proportionerna som kommer fram i och med detta är väldigt tacksamt och snyggt! 

Jag älskar även att maxa takhöjden och hänger mer än gärna takhängda gardiner.  Använd antingen en Skena eller stång och montera längst taket. Många hotellrum har gardinerna likt detta! Då kan man lätt ha en mörkläggande gardin bakom som man kan dra fram om natten Istället för persienner eller rullgardinen! Snyggt, funktionellt och ökar känslan av mjukhet och lyx i inredningen i ert hem! Så spring ut och köp på er metervara av något fint tyg hjärtat ert slår för, sy några gardinlängder med extra tyg och hämg de från en skena monterad intill taklisten! Happy SUNday! Med sol Åsa 




Kommentarer
Postat av: Annika M Sriwanna

Jag har inte varit så jätteförtjust i gardiner innan men börjar få mersmak för det nu. Bra tips det här! Rummen ser ju mycket större ut!

Kram på dig! :)

Svar: Åh va kul du gillade tipset! Ja inred med gardiner! Fint blir det 👏👍 kramar till dig ✨☀️✨
Åsa None

2014-11-16 @ 20:24:40
URL: http://sriwanna.blogg.se
Postat av: Nilla Tankebubblor

Jättebra tips! Fint!

Svar: Varsågod ☀️✨💛
Åsa None

2014-11-16 @ 21:33:54
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback