Tävla & Vinn Julstjärnan "Norrdal" från Markslöjd ihop med KYD & PerPr





Blinka Lilla Stjärna där! KYD smygstartar julen denna helg och ihop med Markslöjd samt PerPr tänds en tävling igång med julig vinst! 

Vem har sagt att en stjärna måste hänga i fönster bara för att det är så givet? Jag hjärtar att ex hänga lampor på väggar, dörrar eller ställa de charmigt på golvet lutandes mot väggen! Visste ni förresten att det var H&Ms grundare Erling Persson som tog den tyska traditionen att hänga upp julstjärnor till Sverige i början av 1940-talet! Persson lanserade den sjuuddiga gulröda adventsstjärnan, den så kallade "proletärstjärnan" då han var ägare av agenturen av tyska Montblanc i Sverige och i och med detta spred sig traditionen att lysa upp fönster och hem med julstjärnor i papp inför första advent och under jul! 

Ni kan nu vinna denna jätte fina stjärna till just ert hem som får glittra upp inför första advent och under julen! 


NORRDAL från Markslöjd - Skärmen är gjord i papper, vackert dekorerad med hål som släpper igenom skenet på ett vackert sätt. Strömbrytare på sladden och vanlig väggkontakt. Liten (E14) lamphållare. Max 25W glödljus eller motsvarande styrka i halogen eller LED.

Ta chansen och skriv ihop en fin motivering varför just denna lysande stjärna ska få flytta hem till just dig! Tävlingen pågår fram till Söndagen den 23/11 kl 12.00. Med sol och Lycka till Åsa 

Vinstvärde 315 kr 

Foton Och styling Killingyourdarlings /Åsa Gramén

Tack alla finingar som varit med och tävlat. Denna gång föll Stjärnfallet till Ulrika! 


STORT STORT grattis. Jag sänder ett mail till dig under dagen ang din adress. Massa sol till er alla som deltagit och håll utkik efter nya tävlingar inom kort! 






Kommentarer
Postat av: Malin Sandberg

jag flyttar till min första lägenhet till jul och har inte haft en aning om julbelysning, skulle passa perfekt att vinna den här som inflyttningspresent :) jätte fin!

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-11-15 @ 14:56:34
Postat av: Ulrika

Åååh, den här vackra stjärnan skulle jag bli så glad för om jag vann. Då sanningen är att jag aldrig haft någon julstjärna hemma men alltid önskat mig en. De enda här hemma på gården som fått njuta av skenet från en julstjärna är våra älskade små får Pontus och Wilma! 🌟 Varje jul hänger vi upp en gyllene stjärna i deras fönster i fårhuset, och varje år säger jag samma sak - Vill så gärna ha en vacker stjärna inne hos oss också som liksom leder oss hem över ängarna när vi varit ute på vår kvällspronenad med hundarn! Oj, det här blev ett långt inlägg men blev så till mig av Four Tops och kom verkligen i skön lycklig julstämning! Ha en fin fortsättning på kvällen söta Du! Kramis 🎶💫🌟💫🎶

Svar: 👏👍✨
Åsa None

2014-11-15 @ 17:11:27
Postat av: Ellinor

I fönstret högt upp på kullen, med hela stadens glittrande ljus där nedanför, hade jag velat hänga denna stjärna nu när vi närmar oss advent. Den hade blivit en vacker förgrund till staden jag numera äntligen kallar för min och som jag blir allt mer kär i för var dag som går <3

Svar: 👏👍👏👍
Åsa None

2014-11-16 @ 16:42:28
Postat av: Frida

En ny stjärna min dotter vill ha,
denna var ju vacker som en dag!
Skulle pryda hennes nyrenoverade rum
och hon skulle få mysa lagom fram till sin sömn.
Därefter släcker jag den för John Blund.
Jag hoppas att denna till henne få ge
och ett stort leende på hennes läppar få se.

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-11-17 @ 11:19:37
Postat av: Jessica Hellström

Tänk att få sätta upp den i fönstret mitt
är så ljuvligt med en stjärna i vitt
hela familjen kommer stjärnan beundra
ökar julmyset från noll till hundra!

Svar: 👏👍✨
Åsa None

2014-11-20 @ 09:36:28
Postat av: Lisa g

Vore kul att Vinna Denna stjärna så man kunde byta sina gamla

Svar: 👏👍✨
Åsa None

2014-11-20 @ 12:02:54
Postat av: Helena i Uppsala

Även i söder får man frysa,
och tänderna hackar,
jag vill se Norrdal lysa
när det mot julen lackar.
Trött vandrare ser från fönstrets höjd
vägen till ljuset från Markslöjd.

Svar: 👏👍✨
Åsa None

2014-11-22 @ 18:19:57
Postat av: Lena E

En vacker sjärna som lyser upp i mörkret för både de som är inne och ute gör gott för alla som den ser. Jag vill glädja alla som går förbi mitt hem och ge dem ett lysande leende.

Svar: 👍👏
Åsa None

2014-11-22 @ 22:35:50

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback