Zetas Trädgårdar - en oas för alla smak"lökar" och sinnen



 
Det finns platser som KYD gärna återkommer till och tipsar om här på bloggen! För några år sedan berättade jag om en plats jag älskar att besöka, strosa runt, fika/luncha och shoppa växter, blomster och inredning vid - Denna plats heter Zetas Finsmakarens Trädgård och ligger i Segeltorp 

Det är rara trädgårdsmästaren Victoria Skoglund som äger och driver denna unika oas! Att parkera bilen här, skutta in genom grinden och mötas av doftande rosor, glödlampor charmigt hängandes i den kuperade trädgården i olika nivåer, upptäcka nya växter, inta en långlunch på Zetas mysiga cafe högt uppe på täppan - helt i min "smak", både inredning och maten ;)  Här får alla sinnena en dos av deluxe - Ljudet av fågelkvitter, smaken av godast  hembakade sötsaker, känslan av mjuk grusgång under fötterna, synen att se alla vackra blomster som är så fint arrangerade i olika nivåer och lukten av sommar! 



Att sedan mötas av en inredningsbutik med inspiration i form av mattor, ljus, lampor, krukor, vaser, stolar i en stilsäker mix av trädgårdsartiklar får mig att applådera högt! Inget här är lämnat åt slumpen! 

Så bor ni i staden eller kanske eventuellt har semester planer på att besöka Stockholm så tycker jag absolut ni ska besöka denna skattkista  Kika in www.zetas.se

Med sol Åsa 


Ett bord i blomstrande skådespel
Lysande design 
En oas med gröna fingrar



Foton av killingyourdarlings /Åsa Gramén 



Kommentarer
Postat av: Lifebyfrusol

Kan bara hålla med, när jag behöver vila min själ eller bara stjäla en stund för mig själv är det dit jag åker. Kan gå där i timmar och bara mysa, så vackert hon gjort Victoria. Kommer ihåg Zetas från när jag var liten och då var det nog mest som vilken annan Handelsträdgård som helst.
<3

Svar: Fantastiska ställe! 👍👏 så bra och trevligt att shoppa vid! Kramar åsa☀️
Åsa None

2014-08-04 @ 22:27:41

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback