KYD för Laura Ashley på Formex - Del 2 Skiss & Storyteller



I slutet av oktober kom förfrågan om KYD kunde designa Laura Ashleys utställningsmonter på Formex! Efter framtagande av moodboard satte skissarbetat fart!  Här nedan berättar jag en liten text ni även finner i montern! Min Storyteller! 

" En Afternoon Midsommardröm" 

Här i montern vill jag berätta en liten berättelse, de tankar jag hade då jag skapade montern. En berättelse då huvudrollsinnehavaren är brittiske Laura Ashley. 

- Sovrummet fylls av ett varmt, mjukt solsken. Det är den dagen på året som har något drömskt över sig, en dag att fira för det skandinaviska ljuset! 

Ute kvittrar fåglarna, dofterna av grönt gräs och färska blommor når ända in i rummet! Här ute på svenska landsbygden har man fått storfrämmande -  Laura Ashley har anlänt! 

Med en krans över sängen istället för i håret, en sommarängsbädd, hennes brittiska läderkoffertar har packats upp och känslan av att hon precis druckit sitt afternoon Tea, ätit kakorna "drömmar" och begett sig ut, ut genom den öppna dörren - ut för att ta del av Sverige, midsommar och en ny mark och marknad...

/ Åsa Gramén KYD - Killingyourdarlings 



Skisser av och tillhör killingyourdarlings 



Kommentarer
Postat av: Nilla Tankebubblor

Jättefint! Jag minns när Laura Ashley var populärt på 80-talet och alla hade quiltade överkast, njurformade sminkbord och volanger. Det är kul att återse deras härliga blommiga tyger i ett modernt och snyggt sammanhang som här! Fräscht!

Svar: Född 83 men minns neon stylen på 80 talet. Kul att du gillade det och i vår är en stor trend blommigt så LAs tyger känns rätt! Tack för de fina orden. Happy one! Kramar 🌿🍃🌿🍃🌿🍃
Åsa None

2014-01-16 @ 19:26:13
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback