Dagens DIY tips från KYD - Blomsterglass i strut.



Happy fredag - jag älskar att äta mjukglass på sommaren helst då i en god nygräddad våffla! Jag tror just det är hur de ser ut som tilltalar ögat och sen smakar det ju mumsfilibabba med! Idag dekorerar jag med vackra hortensiablomster i strutar! 

En nyttig glass att ställa på bordet i dukning ( dock ej ätbar) ! Min längtan efter våren är bra stor men att skapa små oaser med dessa "glassar" är både fint och skapar vårprirr!! Det som behövs är: glassstrutar,  hortensia i ex olika färger, bakplåtspapper att forma som en strut och ha inne i våfflat och dem fylls upp med grön oasis att sticka ner blommorna i! Med Sol Åsa 

Blanda gärna olika färger av hortensia ( rosa och vitt kan symbolisera jordgubbar och vanilj glass) ! Fantasi! 


Foton killingyourdarlings 



Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Vackert!

Svar: ⭐️🍦🌸🌟 tack snälla
Åsa None

2014-01-31 @ 21:36:19
URL: http://www.junitjejen.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback