Inred med maximal sovnjutning – fixa en ombonade, lyxiga känsla


Fina inbjudande sovrum via Alvhem 

Idag vill jag slå ett slag för sovrummet och det rum jag hjärtar att få inreda åt andra lite extra mkt! Tror det är för att jag vill att mina kunder ska sova extra gott och lyxigt!  Tänkte ge er några snabba knep att få just era sovrum lite mer lyxiga! 

Inred med textilier i olika nivåer i rummet! 

Fina lakan att visa 
- Mattor - Gardiner - Stoppad sänggavel 
- Lakan - Sängkappa

- Mattor/ Gardiner - Mjuka mattor och gardinerna - dessa textila inredningsdetaljer gör att ljudet i rummet dämpas, även generösa gardiner möjliggör ordentlig mörkläggning av rummet så att man kan sova riktigt gott. Viktigt är funktionen av märker och tystnad i ett sovrum! 

- Stoppas sänggavel - mjukt och snyggt att luta sig emot då man läser i sängen.  Välj en hög stoppad sänggavel! Gaveln får gärna vara överdimensionerad – i ett rum med 2,60 meter i takhöjd kan sänggaveln nå så högt upp som 1,80 meter från golvet. Detta blir finast och snygg balans! 

Sänggavel att krypa upp intill 

 - Inred med Krispiga lakan att kunna visa upp och som utgör en fin inredning i rummet efter årstid! Visa lakanen och hasa ner överkastet ! 

- Sängkappa - Inred med en sängkappa som ramar in sängen och täcker sängbenen. Den kan matcha sänggaveln, eller lakanen. Både fint med vågig eller rak beroende på rummets karaktär! 

Mjuk fin puderrosa sängkappa 



Textilier gör rummet mjukt och ombonat! Inred vidare med belysning, blomster, växter, funktion, er personlighet! 

Lycka till! Med Sol Åsa 

Lånade Foton via: cancaninterior och Bemz, HM Home och Alvhem 



Kommentarer
Postat av: EmmaErica

Åh så mycket fint! Nu blev jag riktigt inspirerad av fixa iordning i sovrummet 😘

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-08-06 @ 22:24:08
URL: http://www.emmaericas.blogspot.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback