KYD i samarbete med Solitaire Design - Nr 2 Dragonfly


Mer inspiration och inredningstips utefter duktiga företaget Solitaire Design och dess unika handfat! Som nr två ut blir det; Dragonfly.
 
Detta handfat är designade med vackra fina trollsländor som med sitt glasklara och mörkbrokiga vingar förgyller sommaren med deras fina närvaro och graciösa flygning! För mig förknippar jag de mest med sommaren i södra Sverige, där jag sett de intill ängarna på morgon och kvällstimmarna! Det är något drömskt med dem och att de endast har förmågan att flyga i en dag känns både fint och lite sorlig. De kan verkligen konsten att fånga in dagen tror jag.  KYD inreder med tre kulörer utefter dess design. 
 
 
Handfatet har en fin vit grund och pryds med både trollaländorna på insidan och utsidan av fatet!  Kulörer som vitt, silver, brunt tas upp i interiören. För att mjuka upp känslan på väggen ovanför det runda handfatet väljer jag en spegel i silver, på golvet tas trollaländornas färger upp i kakel med blomster i färgerna brunt och blått. I kombinationen med det enkla och rena väljer jag en kran med ett fint vatten insläpp. Textilierna likt handdukar går i vitt och matchar den ljusa sommarkänslan. 
 
 
Handfat - Dragonfly
 
Mått Höjd: 14cm * 40cm
Vikt: 10 kg
 
Pris: Pris: 9650 kr inkl moms
 
 


Foton och collage Killingyourdarlings 
 
 
 



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback