DEL 5 - MR PERSWALL: Efterbilder EN "FLING" MED FJÄLLET


Sådär nu har jag inrett och gjort de mysigt med detaljerna!  Nästan alla sinnena är proppade med fjällstugakänsla nu! På Spotify spelas skön vintermusik, ögonen vilar på fina detaljer med timmer i fokus. Smaken får sin dos av en kopp varm glögg. Lukten är densamma och om man lägger handen på sängen så känner man en varm pälspläd. Med små enkla knep skapas en fjällstuga i staden! I korgen intill sängen la jag i en ljusslinga och ved i och vips trodde folk på instagram att det var eld som sprakade till! En brandsäker sådan! 
Tapeten från finaste Mr Perswall var både enkel att arbeta med och skapade just den känslan jag ville ge rummet - Värme och mysigt! 
På ett enkelt sätt skapade jag ett sängbord med hjälp av en låda och pall 

Timmer på väggen, en egendesignad sänggavel som jag ville skapa utefter  inspiration likt snö som ligger som ett djupt fint täcke uppe på fjällen. En mjuk gavel att luta sig mot under mörka kvällar och läsa en bok. Intill sängen använde jag en pall och adderade på en fin plåtväska i vitt som sängbord! Här får ljusen stå och flamma innan man somnar och snöbären tycker jag ger rätt växlighet i rummet! Den gamla garderoben fick en ny vit kulör och hängandes ljusslinga på sidan. Intill garderoben valde jag att placera en spegel så man lätt kan testa ut vilket plagg som känns rätt för dagen! En rund spegel så att timmret fick en kontrast och mjukas upp. Även några kopparspikar åkte upp på väggen! Här får veckans tidning hänga på en galge! På golvet pryds en fäll i vitt och på sängen fyndade jag en pälspläd! 
Mjuka upp ränder med cirklar för att ge rummet en behaglig känsla .

Tack Mr Perswall för ett otroligt roligt samarbete, hoppaa ni är nöjda och Ni alla fina följare - Glöm ej att TÄVLA om egen valfri tapet längre ner på sidan värde 3150 kr!   Med Solskens glitter/Åsa 

Foto, styling och idé Killingyourdarlings
fler foton på Instagram: killingyourdarlings 

Inköpsställen; Tapet från Mr Perswall, Säng IKEA, Snöbollar ljusslinga från Happy Lights, Ljusslinga, spikar, korg, väska från Granit, Ljus från Enjoy Candles, Beiget lakan IKEA, Vitt lakan Hemtex, Guld kudde Elce Sthlm, Garderob vintage, Spegel i kedja House Doctor, Fårskinn från Gotland, Brun pälspläd Olssons Tyger Sänggavel Egendesign KYD, Pompom i vit IKEA, Böcker, vas, kläder privata! 



Kommentarer
Postat av: Fina Frun.se

Åååh så varmt och mysigt det blev!

Svar: Tack snälla!
Åsa None

2013-10-20 @ 16:32:59
URL: http://finafrun.se
Postat av: Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡

Herregud vad mysigt det blev!Många fina guldkorn till detaljer som gör helheten! :)

Svar: ❤ Tack snälla rara! Lite fjället i staden blev det! ❄⭐❄⭐❄
Åsa None

2013-10-20 @ 16:58:12
URL: http://malinlindstroms.blogg.se/
Postat av: Susanne Åkerberg

Men åhhhh!! Så himmelens coolt o vackert på en o samma gång. Paljettjackan i guld är klockren! Pricken över i'et, fjällen möter storstaden! Jag säger det igen, du är grym! PS.. Så har jag tävlat oxå.. Hoppas Mr Perswall kommer med en tidig julklapp 😉

Svar: Åh tack snällaste Susanne för dina ord' värme rakt i hjärtat! Tack för alla fina kommentarer på Instagram med💗 ja den lilla Michael Jackason jackan fick åka fram och hänga som en pärla på kroken! 👏👏👏👏 bra med tävlandet ! Stor varm kram och solsken Åsa
Åsa None

2013-10-20 @ 20:47:38
URL: http://ordningssamtkaos.se
Postat av: Katarina

Fantastiskt mysigt!

2013-10-21 @ 15:11:53
URL: http://katarinaratcliffe.se
Postat av: elin wahlberg

åh så fint!

Svar: Åh tack snälla
Åsa None

2013-10-24 @ 11:08:31
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback