SAMARBETE OCH TÄVLING MED JOTUN


KYD har fått äran att medverka som samarbetsblogg för en kampanj som Jotun LADY anordnar. Känns otroligt kul och ihop med Jotun kickar vi igång en tävling för er alla. Jag kommer även dra på mig målarbyxorna och bjuda på före och efter bilder för ett målningsprojekt som jag hoppas ni vill följa med på. Kika gärna i Jotuns hemsida och se hela deras kollektion HÄR
1a pris är ett presenrkort värt 1000 kr på valfri färg från LADY
2a och 3e pris är ett penselkit  som ni ser på bilden, tre penslar till ett värde av 317 kr.
Tävlingen pågår till och med den 21 April 2013. Alla är välkomna att medverka och allt du behöver göra är att svara på vilken din favoritkulör är från LADY Jotun och motivera vilken del av ditt hem som skulle behövt ett vårlyft ifrån LADY. Vinnaren presenteras här i bloggen, Lycka till! Med Solsken/Åsa  Bild 1 av KillingYourDarlings Bild 2 Via Jotun LADY'''
 
Tävlingen är nu avslutad. Grattis till Johanna till första priset 1000 kr i färg 
1a pris är ett presenrkort värt 1000 kr på valfri färg från Jotun -  Johanna
2a och 3e pris är ett penselkit värde av 317 kr -  Linnea och Micaela
 
Kontakta mig på [email protected] ang era kontaktuppgifter. 
 
Tack alla som varit med och tävlat och som tagit er tid att skriva. Jag hoppas ni ändå har skaparlusten kvar och att ni målar om era rum med härliga kulörer. Med solskensvärme Åsa
Bild & Styling KillingYourDarlings
 



Kommentarer
Postat av: Malin

Åh va kul, ska bli spännande att följa.

2013-04-10 @ 12:18:57
Postat av: Postadress Torslanda

Ska bli roligt att följa! Är det här jag ska skriva min favoritkulör? Det är Marrakesh! Staden jag längtar efter att åka till. Jag skulle vilja måla om vår hall i Marrakesh. Sval och snygg. Samtidigt färg och varm. Vår hall är helt vit och den har blivit halvsmutig av små barnhänder under de tre år vi bott i huset. Den behöver en våruppfräschning - till Marrakesh.

2013-04-10 @ 20:40:36
URL: http://www.postadresstorslanda.blogspot.com
Postat av: Postadress Torslanda

Ska bli roligt att följa! Är det här jag ska skriva min favoritkulör? Det är Marrakesh! Staden jag längtar efter att åka till. Jag skulle vilja måla om vår hall i Marrakesh. Sval och snygg. Samtidigt färg och varm. Vår hall är helt vit och den har blivit halvsmutig av små barnhänder under de tre år vi bott i huset. Den behöver en våruppfräschning - till Marrakesh.

Svar: Ja det är här du skriver inlägget och motiveringen :)
Åsa None

2013-04-10 @ 20:40:56
URL: http://www.postadresstorslanda.blogspot.com
Postat av: Katarina

Vad roligt! Då vill jag absolut vara med :)
Mitt sovrum är ju inte klart och jag måste måla en vägg till (måste göra om då jag fick ta ner en hylla) och måla om min fina pigtittare samt nya skrivbord. Vitt te skulle passa perfekt som färg!

2013-04-10 @ 21:44:46
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken kanontävling! Vi som ska flytta och får helvita väggar. Känns som om det kommer bli enkelt och snyggt att måla med denna färg =)

Min tvåårige son pekade ut den gröna "studio" så den får det bli till hans rum. Barn ska få ha glada pigga färger i sina rum.
Till vårt sovrum skulle jag istället välja den grå nyansen "grå skiffer" mjuk och fin och passar till ett svalt och lugnt sovrum. Kanske räcker priset till båda våra rum om vi gör fondväggar? =)

2013-04-11 @ 18:00:30
URL: http://marsanattack.blogg.se
Postat av: Linda Ohlsson

Är hemskt gärna med och tävlar!

Svar: LJUS ANTIKGRÅ

Svar: Ensamstående mamma som bor i en liten lägenhet med världens underbaraste son.
Både sonens och mitt rum behöver målas om!

Då våra rum är ganska små så skulle färgen ANTIKGRÅ både förstora, reflektera ljuset från fönstren på ett vackert sätt och dessutom ge ett mycket renare intryck.

Kram

2013-04-11 @ 18:34:44
Postat av: Josefin

Färgen Lady 3185 PION skulle göra mitt ganska så barnsliga barndomsrum mycket mer ungdomligt. Som 18 åring så vill jag inget hellre än att göra om mitt rum till något nytt och fräscht. Denna färg skulle göra susen och verkligen pigga upp i vardagen!!

2013-04-11 @ 20:18:16
Postat av: fröken K | svensk amatörfotograf i Norge

Min favoritfärg är LADY 125 Palmetto. Den skulle jag måla en fondvägg i sovrummet med. Vi behöver måla alla lister (de är blågrå idag) och väggarna (som är smutsgula) i någon slags vit färg, men sovrummet ska vara min oas, och då ska den vara grön och fräsch!

2013-04-11 @ 20:30:13
URL: http://facutvivas1.com
Postat av: Emma-Marie

Den färgen jag skulle vilja måla med är Lady 1024 Tidlös.

Denna skulle jag måla med i våran hall. Som den ser ut nu med beige och gammelrosa är inte något som faller mig i smaken. Föredrar vitt men har funnit kärlek till denna färg som är tidlös.

2013-04-11 @ 21:36:59
Postat av: Millan

Min favorit är nog (hur lätt är det att välja?) S0520-R20B, en pastellrosa.
Jag har ett par gamla pinnstolar, som min mormor fyndade på en loppis. De är mossgröna och passar inte riktigt in i resten av inredningen.
För något år sedan målade jag en fondvägg i köket turkos. Helt olikt mig, som annars är ganska rädd för färg. Iaf skrikiga. Men det lyfte upp mig. Jag lider av psykisk ohälsa och aldrig kunde jag väl tro att lite färg kunde göra vardagen lite mer genomlidlig. Så, varför inte vara lite wild and crazy och matcha väggen?

2013-04-11 @ 22:50:28
URL: http://inspirationisthekey.blogg.se
Postat av: Emelie Lagerqvist

1. Lady svalka 5262 var min favorit.
2. Jag skulle så gärna vilja måla om sovrummet, då jag vantrivs med dem gamla bruna tapeterna.
Vi flyttade in i en hyreslägenhet strax innan julen -12 och det enda som är gjort är min dotters rum. Allt annat ser ut som kattskit, om man får uttrycka sig grovt.
Tapeterna i hallen uppe och nere är sönderslitna och flottiga men jag målar mycket hellre om i mitt sovrum för där ska man ändå känna sig nöjd och rofylld. Men jag står inte ut att vara där inne så det vore underbart att få måla i denna fina blå färg.

2013-04-12 @ 09:52:06
Postat av: chanette a

med -Lady Spontan 10423-

skulle jag piffat till våran hall. ett välkomnande varmt inbjudande
för våra goa vänner o släkt som kommer på besök

2013-04-12 @ 09:52:42
URL: http://chanette.blogg.se
Postat av: Natalie

Åh, så många fina färger att välja mellan. Vitt te, Fabrik, Kalk.. Men om jag måste välja en så blir det nog Sjöglimt 5225 i sovrummet. En minst sagt harmonisk färg att vakna upp till. Dessutom helt rätt i tiden!

2013-04-12 @ 11:04:21
URL: http://natalie.blogg.se
Postat av: LINNÉA DAHLGREN

1. Lady 9043 Havssand måste nog vara min favorit
2. Jag skulle vilja visa er en bild på mitt sovrum, men ska försöka beskriva det istället. Stort, vitt, en säng. Punkt. Inget roligt rum att vistas i över huvud taget. Känns bara kallt och tråkigt. Skulle behöva lite färg, gardiner, saker på väggarna etc. Men just färgen hade nog gjort mycket i sig!

2013-04-12 @ 11:26:29
URL: http://linneadahlgren.blogg.se
Postat av: Åsa Ullström

Lady 1878 "Vitt te" skulle passa perfekt i mina små pojkars lek/sovrum. De har både ritat på och rivit sönder tapeten så jag är desperat och hoppas att en pigg glad "Lady" kan hjälpa mig!!

2013-04-12 @ 22:14:03
Postat av: Mette Hiort-Lorenzen

Skønne, skønne farver alle sammen. Jeg ønsker mig 1012 gullhår på den ene væg i vores stue . Vi har en meget lille have/trædgård og drømmer om at dette vil få have og stue til at synes som et på en forårsdag:-)

2013-04-15 @ 11:29:49
Postat av: Caroline

Min kille har haft det ganska tufft den senaste tiden och jag skulle vilja överraska honom med att göra en liten minirenovering av hans sovrum. Ny färg på väggarna och fina kuddar och textilier. Han får givetvis välja sin egen favoritfärg, men själv blev jag väldigt förtjust i ANEMON 4143.

2013-04-17 @ 08:57:12
Postat av: Ellenor

Åhh jag hade valt LADY 1434 Elegant till sovrummet. Vi har hyreslägenhet men väggarna i sovrummet är så gräsligt fula och slitna att jag hade målat om dem utan att blinka om jag vunnit färgen (självklart höra med hyresföreningen för godkännande först). Hursomhaver går inredningen i vitt, mörklila och marsipangrönt (bara en pall och en pinnstol), sängramen är svart (mörkgrå?) och jag har efter mååånga år med ljus inredning börjat dras mot mörkare och tror att det skulle bli super med mörkgråa väggar.

2013-04-17 @ 19:41:55
URL: http://ellpell.blogg.se
Postat av: cicci

Åh, vad kul :) Jag dog en smula när jag gick in och kollade på vårens kulörer. Våra tvillinggrabbars rum har sedan vi flyttade in i vår lägenhet ramats in av ljus-fis-klen-gula väggar som man inte kan göra något roligt med. Jag älskar vanligtvis gult, men färgen på deras väggar är bara...nej. Så när jag såg färgen SPONTAN så föll jag pladask. Kommer komplettera med någon vit vägg.
Vinner jag, kommer ungarnas rum livas upp något enormt. Det önskar jag dem.
Nu kniper jag tummarna :)

2013-04-18 @ 09:24:24
URL: http://howdowegetsomean.blogg.se
Postat av: zandra


För lite mer än ett år sedan så målade jag om i mitt sovrum, mörkbrun fondvägg och resterande vitt. Målade en vit text på fondväggen, men tycker att de ser tråkigt ut med bara vitt och brunt. Har länge funderat på om jag skulle måla nån form av växt väggdekor i en färg som bryter av men har inte hittat nån som fallit mig i smaken. Men när jag kikade in på din blogg och såg den retroblåa färgen så fastnade jag direkt. Så jag lär nog säga att jotun retroblå är min favotit färg :)

2013-04-18 @ 23:47:23
URL: http://zandramedz.blogg.se/
Postat av: Katta kvack

1. Min favoritfärg (svårt att välja dock) i nya Wonderwall-serien är Lady 1461 Grå Skiffer. Jag är helt besatt av gråa kulörer och denna ser helt underbar ut!

2. Hela hemmet, gills det? ha ha, vi flyttade ju in i ett renoveringsobjekt i september och sakta men säkert renoverar vi hela huset, rum efter rum - det tar sin tid för vi måste strippa av 4 lager tapeter som spänner sig från sent 70-tal till typ tidigt 90-tal... ja men du förstår ju vilket jobb detta har visat sig bli. På tur står vårt, mitt och sambons sovrum, och där vill jag (ehh, vi, menar jag så klart) ha det grått, så grå skiffer skulle ju vara PERFEKT. Alltså verkligen.

2013-04-19 @ 14:00:26
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Monica

1. Det är; Lady 12391 Ljus Antikgrå
2. Jag skulle nog egentligen behöva göra om hela lägenheten då den som bodde där innan mig älskade svart och mörk färg. Så hela lägenheten är som en dyster deppig mörk. Så för mig hade det vart toppen att få måla om hallen i alla fall med denna färg. Så man kommer in välkommande i en fin och ljus miljö. Även min son o sambo skulle nog älska om vi ljusade upp lägenheten.

2013-04-21 @ 07:27:49
URL: http://mcsf.blo.gg
Postat av: Jenny

Min favoritkulör är Rosenblad!
Jag flyttar till en ny lägenhet nu i maj och hyresvärden tycker att den är bra som den är med färg som är bortsliten, (en fruktansvärd snorgul ton) som nog har suttit där i minst 10 år.
Låt mig vinna så att jag kan måla över snoret!

2013-04-21 @ 09:12:00
Postat av: Angelica Björlin

Hej!
Min favoritkulör är den helvita, Lady 9918 Klassisk Vit, då mitt sovrum är helt svart. På våren, då mitt fönster ligger mot öst, så blir det som en bastu här inne! Det är även en ganska trist färg jag har nu, så ifall jag skulle få måla om skulle det vara underbart! Kram :)

2013-04-21 @ 12:16:11
URL: http://angelicasvarld.se/
Postat av: Helena Lundström

Favoritkulören är nog Lady 10341 - kalk
Tvättstugan är i stort behov av en uppiggande färg. Just nu är det en mystisk grön färg på alla väggar tillsammans med ett brunrött o vitt klinkergolv. Detta rum har aldrig renoverats och när huset byggdes plockades överblivna färgburkar, klinker m.m. från olika byggrojekt i området. Ett lappat rum så att säga som behöver bli helt!

2013-04-21 @ 13:15:21
Postat av: Veronica

Spontan är superfin! Vore toppen i vår lilla, lilla hall!

2013-04-21 @ 13:30:02
URL: http://lifeasveronica.blogg.se
Postat av: Johanna

Min favoritkulör är Lady 9918 - klassisk vit.
Jag hade tänk måla om mitt rum. Nu när det är vår så behövs det en uppiggande och fräsch färg. Stilrent. Det är trots allt i mitt sovrum, som jag tillbringar mest i tid och jag är värd att det är vackert runt omkring mig.

2013-04-21 @ 16:56:02
Postat av: Tina

Hej!

1. Min favoritkulör är definitivt Lady 9918-klassisk vit.

2. I augusti ska jag flytta in i en egen lägenhet i Sundsvall då jag ska börja stylistlinjen. Jag bor allra högst upp i Sverige, alltså Kiruna. Min flytt kommer alltså att kosta en hel del pengar. Jag har alltid varit intresserad av design i hemmet och äntligen ska jag få bestämma helt själv hur det ska se ut i min egna lägenhet. Mitt stora sovrum ska vara ljust och fräscht, det hade verkligen varit helt perfekt för mig att vinna denna tävling

2013-04-21 @ 18:52:35
Postat av: guldmulten

Svårt att välja En favorit. Finns ju så många fina och de är fina till olika ändamål. Väljer ändå 1024 Tidlös. Den ser himla fin ut.

Jag skulle verkligen vilja måla om vår gillestuga. Har en klassisk 70-talsgillestuga som vi använder jättemycket. Men det är hemska strukturtapeter som sitter där och det blir aldrig av att vi tar tag i det. Detta skulle verkligen hjälpa oss på traven!!

Ha en fortsatt trevlig helg!

2013-04-21 @ 19:28:02
URL: http://guldmulten.blogg.se
Postat av: JOSEFIN - Live From Australia - photo, travel n more

Jag skulle vilja ha Terracotta eller fabrik! Jag bor i en egenlägenhet som jag har tagit över efter min syster. Nu är jag less på att ha hennes väggar och stil, och känner att det är dax att få min egen tuch på det här stället! Vill börja med att måla om i vardagsrummet. Det är verkligen på tiden.
Tack så mycket =)

2013-04-21 @ 22:00:43
URL: http://josselee.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback