KYD skissar på matsal med natur och skog som inslag


 
KYD tar just nu fram skiss och inredningsdesign; matsal till Privatkund.Tänkte visa er lite hur jag oftast arbetar med KYD och innan jag sätter igång med skiss och planering av uppdragen. Steg 1 Känslan. Vad är det för känsla man vill fånga in och omvandla till design. I detta fall så är det Matsal och förvaring som är prio ett. Ett fotokollage tas fram med egna eller andras bilder. Känsla på material och kulör tas sedan ut från detta.Steg 2 Ett moodborad med inredning som går hand i hand med känslan. Praktiska åtgärdet, materialval, behovanalys, några specifika önskemål mm tas fram. Steg 3Visualisering och skissa fram från Fasadskiss och Planskiss en känsla och planering av hur inredningen kan komma att bli. Visualisera upp för kunden så han/hon ser hur det kan komma att bli. Hoppas ni fick en liten inblick. Njut av en mysig söndagkväll mina fina läsare. ni ska veta att jag blir så glad i hjärtat att ni finns och vill ta del av KYD och dess äventyr betyder mer än ni kan ana. Med Värme/Åsa



Kommentarer
Postat av: Selma

Vad bra blogg! :D

Svar: Men åh tusen tack va glad jag blir! Med solskens värme Åsa
Åsa None

2012-09-25 @ 15:46:04
URL: http://selmahodziiics.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback