charm och frestelse - Cioccolato Retail



I den Mexikanska staden Monterrey, har en lokala designstudion som heter Savvy tagit sötsaker till en ny nivå då det kommer till Retail. Kakor, choklad är illa nog att motstå mot frestelsen som det är.har gått och gjort en hel butik som sätter sötsuget på prov, En chocklad droppande ben, stänkte tavelramar att sippra ned väggarna och en stor bit choklad på disken hand i hand med en klinisk karaktär.

Den visuell identitet, förpackning och naturligtvis interiöreren - har folket Savvy förvandlas Cioccolato från en bakelse butik med en konstruktion som destination. Det är design som helt klart sticker ut och är supersöt. Med Sol/Åsa



Kommentarer
Postat av: Joakim

...aha...mer som en konceptbutik...läckert...om man nu får uttrycka sig så...;)...

2012-05-20 @ 23:57:01
Postat av: Åsa

Japp precis Jocke. Jag gillar då man tar det hela vägen i konceptet:)Fin och läckert på samma gång,

2012-05-21 @ 08:14:18
Postat av: Maria Richardsson

Åh... så himla läckert! Men för min del är nog risken att jag skulle förlora mig i alla inredningsdetaljer och glömma chokladen. Eller nej, förresten - att glömma choklad går ju inte! ;-)

2012-05-21 @ 22:59:21
URL: http://www.nordicdesigncollective.se/
Postat av: Åsa

Haha va rolig du är Maria. Visst är det fint, jag hade nog dock glömt bort chockladen i all design och fota hela stället:) kanske en liten bit skulle tas med hem:)

2012-05-21 @ 23:14:05
URL: http://killingyourdarlings.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback