Ett rosa loft får förgylla denna kväll...


Ett rosa loft helt i min smak. Jag vet inte men jag förknippas oftas med rosa, kanske för att Åsa rimmar på rosa eller för att jag verkligen tycker denna färg är väldigt fin, varm och glad:) Rosa eller skär är en färgblandning av rött och vitt, alltså en ljus variant av röd. Färgen används ofta på Alla hjärtans dag och står som symbol för kärlek och ömhet, men är inte lika passionerat som rött. Användandet av ordet för färgen vi i dag känner igen som rosa användes för första gången i slutet av 1600-talet. Ordet rosa är en italiensk adjektivisering av ros. "Roseus" är ett latinskt ord som betyder rosa eller rosig.- från wikipedia.Ja den är en kärleks färg, nog därför jag gillar den... Godnatt/Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback