Nattsudd och tankar om lyckan...


Kvällssudd, sitter och drömmer mig bort lite i tankarna meddans jag skissar
på ett jobb. Magiska torsdag, visste ni att jag älskar känslan som infinner
sig dessa kvällar i veckan. Det är som om man vet att morgondagen kommer
innebära massa mys och sen att man har en helg med nära och kära, påhitt, träning,
picnick mm framför sig. Så det är nått magiskt som infinner sig
hos mig och har alltid gjort det på torsdagskvällar.  Sitter och kikar runt på
olika inspirerande bloggar och inser att många söker efter lycka. Men vad är egentligen
ren lycka.
Vi människor verkar söka efter lyckan hela tiden som om det vore ett mål,
man tänker att om man får den där saken, det där jobbet eller partner så blir man lycklig.
Men jag tror vi ser helt fel på lyckan.
Lycka är ett tillstånd och inte ett mål. Det är som trötthet och
hunger, den kommer och går naturligt hela tiden.
Om man ser det så kan man känna sig lycklig
oftare att stanna upp se er om och se vad som gör just dig lycklig här och nu.
Ha en magisk fredag där ute.
Kram Åsa
Kvällssudd, sitter och drömmer mig bort lite i tankarna meddans jag skissar på ett jobb. Magiska torsdag, visste ni att jag älskar känslan som infinner sig dessa kvällar i veckan. Det är som om man vet att morgondagen kommer innebära massa mys och sen att man har en helg med nära och kära, påhitt, träning, picnick mm framför sig. Så det är nått magiskt som infinner sig hos mig och har alltid gjort det på torsdagskvällar.  Sitter och kikar runt på olika inspirerande bloggar och inser att många söker efter lycka. Men vad är egentligen
ren lycka. Vi människor verkar söka efter lyckan hela tiden som om det vore ett mål,
man tänker att om man får den där saken, det där jobbet eller partner så blir man lycklig. Men jag tror vi ser helt fel på lyckan. Lycka är ett tillstånd och inte ett mål. Det är som trötthet och
hunger, den kommer och går naturligt hela tiden.  Om man ser det så kan man känna sig lycklig
oftare att stanna upp se er om och se vad som gör just dig lycklig här och nu.
Ha en magisk fredag där ute.
Kram Åsa



Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med fullständigt! Bra skrivet! Puss på dig hoppas du får en lycklig dag!

2011-03-07 @ 20:37:23
Postat av: Åsa

Precis det vi prata om Malin sist. Tack att du finns igen i mitt liv,. Måste ses snart igen. Puss och kram Åsa

2011-03-07 @ 21:27:01

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback