Griffins' Steakhouse Extraordinaire - en designpärla


Dax att tipsa om en ytterligare restaurang jag diggar. Vid första anblicken känns Griffins som en mycket klassisk restaurang i den amerikanska stekhus anda. Men när du tar en närmare titt,
för Griffins in dig i en interiör som utlovar en upplevelse  utöver det vanliga.  Restaurangens plats är i en prestigefylld ny byggnad i Stockholm,  intill den stora järnvägsstationen.  Byggnaden planerades egentligen för kontor, inte för restauranger - taken är låga och allt är fyrkantig och kantighet. Trafik, järnvägar och
infrastruktur "äger" området snarare än människor och liv. Det är därför unikt att öppna en restaurang i dessa kvarter. Men ändå har inredarna här lyckats att skapa värme, personlighet
och humor till denna strikta, kalla byggnad.   Den inre kontrast till det yttre och överraskar oss besökare.  Därför vill jag rekomendera ett besök på denna underbara och fina restaurang och jag kan lova er att maten är lika go som inredningen.
Med Sol/ Åsa
Dax att tipsa om en ytterligare restaurang jag diggar.
Vid första anblicken känns Griffins som en mycket klassisk restaurang
i den amerikanska stekhus anda. Men när du tar en närmare titt,
för Griffins in dig i en interiör som utlovar en upplevelse
utöver det vanliga.
Restaurangens plats är i en prestigefylld ny byggnad i Stockholm,
intill den stora järnvägsstationen.
Byggnaden planerades egentligen för kontor, inte för restauranger -
taken är låga och allt är fyrkantig och kantighet. Trafik, järnvägar och
infrastruktur "äger" området snarare än människor och liv. Det är därför
unikt att öppna en restaurang i dessa kvarter.
Men ändå har inredarna här lyckats att skapa värme, personlighet
och humor till denna strikta, kalla byggnad.
Den inre kontrast till det yttre och överraskar oss besökare.
Därför vill jag rekommendera ett besök på denna underbara och fina
restaurang och jag kan lova er att maten är lika go som inredningen.
Med Sol/ Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback