Come and Draw, av Tian Tang – en riktig eye catche


När jag besökte möbelmässan i Stockholm i februari i år
så är det som vanligt roligt att besöka Green House, där den
oetablerade designscenen och skolorna håller till.
Jag fastnade direkt vid HDK:s monter där temat var lek, och vid det
färgglada ritbordet, Come and Draw, av Tian Tang – en riktig eye catcher,
så enkelt och självklart. Come and Draw är ett ritbort
bestående av en bunt med runda pappersark,
trädda som knäckebröd på en träsockel med en rundstav
i mitten som håller arken på plats. Hur underbart är det inte
för barnen att bara rita, utan en massa förberedelser med att
ta fram papper och pennor. Med Come and Draw kan barnen
börja rita direkt! Jättefin design och jag älskar då det ska vara lekfullt
och enkelt för barnen, skaparlusten att kladda och rita en massa
kan ju öka om man tillåter dem rita hur ofta de vill och se sen
vilket konstvärk bordet kommer vara för deras framtid.
Tummen upp på grym design.
När jag besökte möbelmässan i Stockholm i februari i år  så är det som vanligt roligt att besöka Green House, där den oetablerade designscenen och skolorna håller till.  Jag fastnade direkt vid HDK:s monter där temat var lek, och vid det färgglada ritbordet, Come and Draw, av Tian Tang – en riktig eye catcher,
så enkelt och självklart. Come and Draw är ett ritbort  bestående av en bunt med runda pappersark,
trädda som knäckebröd på en träsockel med en rundstav i mitten som håller arken på plats. Hur underbart är det inte  för barnen att bara rita, utan en massa förberedelser med att  ta fram papper och pennor. Med Come and Draw kan barnen börja rita direkt! Jättefin design och jag älskar då det ska vara lekfullt
och enkelt för barnen. Skaparlusten att kladda och rita en massa kan ju öka om man tillåter dem rita hur ofta de vill och se sen vilket konstverk bordet kommer vara i deras framtid.
Tummen upp på grym design.
Kram Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback