Utomhusinredning - Tälta ute & ta med hemkänslan.



Tälta, det är underskattat. Tänk att ta bilen eller cykeln ut till nått ställe där ingen bor. På en klippa med havet om granne. Tänk att där slå upp tältet, mysa till det med massa goa kuddar, lyktor, filtar och göra det sådär hemtrevligt. Sen fixa med go mat, kanske fiska och bara mysa till det ute. Familjen tältade ganska mycket då vi var yngre och på landet var jag och storebror ofta i färd med att slå upp våra tält på tomten. Jag har alltid gillat den där sköna känslan som infinner sig då man stängt dragkedjan på myggnätet och bara har fiklampor och lyktor som lyser upp. När man tystnar hör man bara vinden, havet och naturen. Ja nu kanske ni tycker att denna bild ovan känns lite väl tillfixad. Men tänk va coolt det vore om man gjorde det helt fulländat. Skippa dock sängarna på bilden, sovsäck är mysigare och sen kan det bli "körigt" att ta med dem på cykeln. Jag gillar ej att göra saker halvdant, All in ska det va. Vad vill jag säga med detta inlägg egentligen undrar ni nog. Nej jag vill bara uppmana att ta till vara på utomhuslivet och maxa det totalt hand i hand med inredning. Så ut och tälta och mys till det på ert sätt. Kramar Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback