Danskarnas variant på Kolonilott


Jag har alltid varit ett fan av landställe. En plats som man kan
sticka iväg till och vila ut. Dock vill jag kunna bjuda över nära och kära
på stora kräftkalas, grillkvällar, släktmiddagar mm så jag vill ha ett litet
större ställe där det finns plats för gästerna att sova över eller kunna slå upp ett tält.
Kolonilotter är kanske ett litet för smått alternativ för det men jag kan
inte sluta att charmeras över de små lotterna som ex finns ute på Långholmen eller vid Årstaviken.
Det är en oas mitt i stan där tiden stannat och det är skoj att kika in i dessa
inhängnader. Men nu verkar det som danskarna tagit nya nivåer på kolonilotterna.
Familjen Carsten och Morten sökte ett grönt andningshål och fann en
koloniträdgård mitt i Köpenhamn. Deras kolonistuga i grå betong
klarar sig på 160 kvadrat. Och då talar vi inte om boytan utan om
storleken på tomten. Kika in bilderna
Jag har alltid varit ett fan av landställe. En plats som man kan sticka iväg till och vila ut. Dock vill jag kunna bjuda över nära och kära på stora kräftkalas, grillkvällar, släktmiddagar mm så jag vill ha ett litet
större ställe där det finns plats för gästerna att sova över eller kunna slå upp ett tält.
Då landet som vi hade inte finns kvar pratar min familj att vi kanske ska köpa ett hus ihop och ha som land. Dock har vi ej hittat nått. Jag har en dröm om ett husbåt (detta i senare inlägg) Kolonilotter är kanske ett litet för smått alternativ för det men jag kan inte sluta att charmeras över de små lotterna som ex finns ute på Långholmen eller vid Årstaviken. Det är en oas mitt i stan där tiden stannat och det är skoj att kika in i dessa
inhängnader. Men nu verkar det som danskarna tagit nya nivåer på kolonilotterna. Familjen Carsten och Morten sökte ett grönt andningshål och fann en koloniträdgård mitt i Köpenhamn. Deras kolonistuga i grå betong
klarar sig på 160 kvadrat. Och då talar vi inte om boytan utan om storleken på tomten. Kika in bilderna.



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback