En pitch - Idé och tanke där Naturen står i centrum!


Kyd var med och pitcha på en ny liten shop/butikskommunikation
åt NaturKompaniet. Första utkast såg ut såhär
Ide och tanke - Retailkonceptet skulle gå hand i hand med
företaget image/vision. Kunderna ska känna sig hemma
och produkterna ska skyltas på ett lekfullt så snartlik den rätta miljö för användning.
Naturmaterial som ex stubbar, grenar och träd agerar som
podier och skyltmaterial. Kulörerna går i grönt, blått och grått.
Endast miljövänliga inredningsdetaljer som kassadisk/ljuskällor/ draperi
används. Frilufslivet och Sveriges natur ska stå som nummer ett i butikskommunikationen.
Utan att se loggan ska du känna vilken butik och företag du kommit in i.
Kyd var med och pitcha på en ny liten shop/butikskommunikation
åt NaturKompaniet. Första utkast såg ut såhär
Ide och tanke - Retailkonceptet skulle gå hand i hand med företaget image/vision. Kunderna ska känna sig hemma och produkterna ska skyltas på ett lekfullt så snartlik den rätta miljö för användning.
Naturmaterial som ex stubbar, grenar och träd agerar som podier och skyltmaterial. Kulörerna går i grönt, blått och grått.Endast miljövänliga inredningsdetaljer som kassadisk/ljuskällor/ draperi
används. Frilufslivet och Sveriges natur ska stå som nummer ett i butikskommunikationen. Utan att se loggan ska man känna vilken butik och företag man kommit in i.
Med Sol/Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback