Ska vi bo i en trädkoja - Jaaaaaa




Hotellet (Tree Hotel som det heter) ligger i Harads,Norrbotten. Personligen tycker jag det är en väldigt häftig idé, fatta att vakna med den utsikten på bilderna! Det är säkert väldigt fint på sommaren också, men om jag skulle besöka det så skulle jag nog vilja göra det på vintern.
Jag hade äran att träffa en av arkitekterna för några år sedan som då satt med skissen på just sin trädkoja och han berätta lite om sin idé. Då tycket jag det lät lite flummigt men dock så häftigt. Nu är hotellet mer än klart och du kan boka in dig på någon av kojorna. Det är tänkt att bli 24 stycken innan det är klart. Alla ska representera var sin arkitektonisk tolkning av människans relation till skogen och träden.

Kika in hemsidan och boka en supriseresa till någon du håller av.
Over and Out/KYD




Kommentarer
Postat av: Klara

Ja eller sjukt coolt. Det finns nåt hotell som ligger på en flotte också och så bor man typ under vattenytan.

2011-04-18 @ 09:13:07
URL: http://hotell-jarfalla.se
Postat av: Åsa

Kul Klara att du kika in. Visst är det coolt. Ska kika upp om det hotellet du prata om, vad kan det va:) Tack för tipset. Med sol/Åsa

2011-04-18 @ 12:23:04

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback