Formex Trends 21/22


Idag släpps Formex Trends för höst/vinter 21/22. Det handlar om tre trendteman och det är – "Emotion of Nature", "Sound of Silence" och "Time for seduction".

Inför varje upplaga av Formex presenterar Team Formex en trendrapport som baseras på omvärldsanalyser från Formex breda nätverk. Säsongens rapportSäsongens rapport har fått namnet "Next Mindset" och de tre trenderna är "Emotion of Nature", "Sound of Silence" och "Time for seduction".

Emotion of Nature

Förra vårens Formextema "Amorphous" handlade om att "gräva där du står". Också i det nya temat "Emotion of Nature" står vårt närområde i fokus. Naturen själv bidrar med viktig inspiration när vi inreder våra hem. Grönt tillsammans med naturtoner är de mest dominerande inför nästa säsong. Materialen är naturliga, hållbara och återvunnet skapar nya möjligheter och produkter som blir till goda samveten.


Sound of Silence

Trenden "Sounds of Silence" handlar om det avskalade, det bortvalda. Ett lugn. Mönsterbilden är grafisk med färgerna svart, grått, och till det en kaxigt gul. Inspirationen hittas i urbana miljöer där upprepningar av ting bildar oväntade mönster. På väggarna hänger vi gärna stora tavlor eller fotokonst.


Time for seduction

"Time for seduction" står för passion och kärlek. Vi inreder våra hem med mycket färg, vackra mönster och syndigt fina material. Vi dukar våra bord med omsorg, firar högtider och njuter av samvaron. Färgskalan går i passionerat rött till ljust pastellrosa. Den röda färgen står för eld och hetta men också för ombonad värme – eller rent av synd!










Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback