Erik Johansson På Fotografiska 26 februari — 10 april, 2016




Just nu pågår en utställning med en fotograf som jag gillar extra mkt - Erik Johansson på Fotografiska här hemma i staden! I tunnelbana gör de fin reklam för denna utställning som jag tycker ni bör besöka med.  Eriks magiska fantasifulla foton som leker med verkligheten på ett charmigt sätt fångar mitt hjärta väldigt mycket! 

Erik har ett särskilt sätt att gå till väga, med ett så spännande resultat, att han hållit TED Talk om sin arbetsprocess på temat ”Impossible photography”. Och även i samband med Utställningen ges boken Imagine.


Erik beskriver sin fotokonst ; 

- Verkligheten jag porträtterar finns, men i en annan skala. Det har blivit mitt livsuppdrag att skapa dessa världar, att alla dessa idéer som vill komma ut från mig, faktiskt får bli till. Jag brinner för att inspirera andra att våga leva ut sina fantasier och att skapa något som inspirerar till att utmana ingångna tankebanor, att väcka frågor, säger Erik Johansson.






Dax att skutta iväg till Fotografiska - samt även handla hem den nya fotoboken! Med sol Åsa 


Foton Erik Johanssson




Kommentarer
Postat av: Dominique

Fan va snygga bilder, du har verkligen talang! Glad att jag hittade din blog! :)

Svar: Åh tack snälla
Åsa None

2016-03-14 @ 14:18:56
URL: http://registreringsbonus.com/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback