DEL 3 PhotoWall: Efterbilder & lansering av tapeten Feather



Sådär nu har KYD inrett/stylat med den charmigt fina och ljusa tapeten Feather i ett samarbete ihop med Photowall! Idag lanseras denna tapet kollektion på deras sida. Att inreda om ett arbetsrum med denna tapet, en tapet som har så mycket kreativitet i sig känns extra fint! 
 
De lätta svävande fjädrar av bläck som singlar ner mot den ljusrosa bakgrunden ger både en harmonisk och lekfull känsla. Precis den känslan som jag tycker ett arbetsrum ska bestå av! Här inne ska det vara "fjäderlätt" att arbete.  
 
Belyser de Mjuka lätta fjädrarna -Feather 

Motiv och illustrationen i kollektionen  Graphic Ink har fått inspiration av mötet mellan slump och total kontroll. Ett grafiskt formspråk som möter bläckets inverkan. På Photowalls nyhetsbrev kan man läsa Marias egna ord om kollektionen; 

"– Jag skissade med bläck i olika former, i flytande form och med pennor. Abstrakta mönster som fick växa sig fram. Jag försökte bevara känslan av slumpen som finns i skissandet i mina mönster och överföra den till motiven i kollektionen, säger Maria Bergström."

 
Just detta tycker jag är så himla fint! För den unika kreativiten sitter just i pennan liksom för likt nu och visst var det med just fjädrar man doppade i bläck som allt skrivande och skissande en gång startade. 
 
Jag stannar upp och ögonen vilar på fina detaljer som lyfter rummet! Tapeten har en förmåga att mjuka upp hela rummet och ljuset från fönstret får en extra styrka! Jag adderar in lite hårda material likt timmer i den öppna vita spisen. I kontrast med det rosa lyfter jag även in skrivbord, fjädrar, lampa och detaljer i vitt samt brunt. Tycker det lyfter tapeten och gör att den känns både kvinnlig och manlig. 
 
Bruna och svarta detaljer mixar upp den rosa kulören i tapeten. 
 


Med små enkla knep skapas ett nytt rum tack vare en fin tapet! Tapeten från Photowall var både enkel att arbeta med och skapade just den känslan jag ville ge rummet - Ljusa vårliga fjäderlätt känsla! Kika in hela kollektionen från Maria Bergström på Photowalls hemsida och se om någon fångar upp er kreativa känsla! Med sol Åsa 
 
Foto/Styling Killingyourdarlings 
 
Tapet: "Feather" av Maria Bergström från Photowall, Skrivbord vintage, Skrivbordslampa Ranarp Ikea , Pappersrullarna Ikea, Kaffekopp från Kafferosteriet på Österlen, Laptopp väska P.A.P Sweden, Korg Granit, Ullpläd Modern Wool, Fjädrar Åhlens, Mattta House Doctor, Trädocka Kreatima. 



Kommentarer
Postat av: Marylambert

Så snyggt!!

2014-03-20 @ 14:00:43
Postat av: Alice

Super fin tapet! :)

Svar: Visst är den rar💗
Åsa None

2014-03-20 @ 18:58:07
URL: http://pastellgalaxy.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback