Kafferosteriet i Löderup - Bilder från semestern på Österlen




Under vår semester på Österlen så hann vi med ett underbart besök på Kafferosteriet i Löderup, alldeles på tröskeln till Österlen. Totalt urkopplade och avkopplade dag mitt ute bland åkrarna. Kafferosteriet är ett relativt nyöppnat designhotell i Skåne, mellan Ystad och Simrishamn, inrett med vackra möbler från Norrgavel. Längre fram i november har de ännu en temahelg, i samband med "Österlen Lyser", och det är inte utan att vi funderar på att åka ner en gång till och uppleve detta ställe på vintern.
Intill cafet kan man köpa fina koppar, glas och tallrikar och jag ville ha en kopp av varje färg. Dock var kostanden för en kopp 525 kr så hade blivit en dyr historia. Vi satt inne på deras innegård avnjöt nyrostat kaffe, åt en go morotskaka med en ljuvlig smak och en känsla av att vara i Skåne med dess charm fick mig varm inombords. Jag gör tummen upp för denna pärla och det är med ett varm och härlig känsla jag rekomenderar er som är i krockarna att besöka detta ställe. Kramar Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback