- Inred fina oaser att njuta av sommaren vid - Solhem


Solen skiner ute och temperaturen är påväg upp. Dax att göra fint ute på soldäcket, balkongen, altanen  , verandan eller i trädgården. 

KYD gör denna vecka ett samarbete med Solhem Inredning och kommer ge tips på några av mina favoriter inför sommaren 2018. Jag har satt ihop två produktcollage, ett förslag till en veranda/altan med två olika oaser man kan röra sig emellan och med olika funktioner , men ändå med samma röda tråd och stil.  Jag har valt att plocka ihop olika produkter ur deras fina utbud och satt ihop en sobert förslag med toner i beiget, svart, vitt och grått! Ihop med vackra gröna växter tycker jag det blir krispigt vackert och mysigt. 


(null)

Collage 1 - Matplatsen
Först ut blir en plats för umgänge. En plats att samla ens nära och kära och avnjuta luncher, middagar eller långa frukostar. En plats som både ska kunna utnyttjas på morgon likt på kvällen - matplatsen! Jag har valt att inreda med Cane-Line fina bordet  Pure, Dwell parasoll för att kunna skugga meddans man äter, stolarna Less med armstöd , hylla och satsbord. Jag gillar verkligen deras stil på möbler och det känns både stilrena och tidlösa till ett bra pris! Jag har valt att arbeta med levande ljus i form av fotogenlampa och en utomhuslampa . Textiler och gröna växter skapar liv  ihop till den stilrena stilen. 
Kika in danska Cane-Line och dess sortiment från Cane-Line

(null)

Collage 2 - Avkopplingsplats.
Vid denna oas har jag tänkt en liten undangömd plats. Här kan man läsa tidning, lyssna på musik eller bara vila sig en stund i solen. 
Varumärket  Sika har denna fina Lounge med sköna namnet Chill .  En mysig sittfåtölj att krypa upp och mysa i . Kika in den Sika-design . Ihop med ljusa val och De fina On- The - Move Sidobord/ soffbord som är lätt att flytta. Bordsskivan kan tas av och användas som bricka vilket gör on-the move perfekt som drinkbord. Även pläd, kaffekopp, ljuslykta finns att finna inne hos Solhem Inredning hemsida. Här hade jag gärna druckit kaffe i doften av kaprifol och med solen som sakta går ner! 

Med sol Åsa 


Inlägget i betalt samarbete med https://www.solheminredning.se










Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback