Hortensia Magical Four Season ger blomning i magiska färger!



Har jag berättatatt KYD fått äran att va ambassadör för Magical Four Seasons denna sommar! Det är en serie långtidsblommande hortensior som följer årstidernas växlingar och skiftar färg efter säsong. De hållbara blommorna och robusta plantorna passar perfekt i trädgården eller i stora vackra krukor på uteplatsen, eftersom de inte bryts av väder och vind. 

En Magical-hortensia känns igen på de många stora vackra blomklasarna, som nästan döljer resten av plantan. Den stora behållningen är att blomställningarna skiftar färg allteftersom sommaren har sin gång och bjuder på ett fascinerade färgspel som är både vackert och spännande att följa. Det finns många Magical Four Seasons-sorter att välja mellan, i en färgskala från ljusa och trendigt gröna vårtoner, till starka sommarnyanser och varma, djupa höstfärger. De flesta blir upp till 100 cm höga. Många sorter finns även i blå eller rosa nyanser som i sig kan skifta, beroende av hur sur (pH) jorden är. 

Färgskiftningen är inte den enda unika egenskapen som utmärker en Magical-hortensia. Blommorna är dessutom oerhört hållbara. Man kan nästan känna blomställningarnas styrka med handen. Det innebär att du kan njuta av deras blomsterprakt långt in på hösten. Plantorna är robusta och går att odla även utomhus. De kraftiga stjälkarna ska klara kraftiga regn och blåst. Jag bara älskar alla mina 4 stora hortensior jag har!

Med sol Åsa 

I samarbete med Magical Four Seasons

Skriv inläggstext 




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback