En pärla på Sagoön: Roma Larsarve 190


.

Fick precis mail från snälla Anders på Visby Mäklarna och tips på ett sagohus på Gotland som nu ligger ute till försäljning! Mitt hjärta gjorde kullerbyttor då jag klickade mig vidare och kom in på sidan med detta hus!

Ett hus med magisk sagolik karaktär! Vid förra sekelskiftet uppfördes Missionshuset i Roma och har i modern tid renoverats om till en drömlik fritidsbostad där jag hade velat inrett till en mysih atmosfär och bjuda in mina nära och kära! 
Totalt 220 kvadratmeter fördelade på det f.d. Huset och ett separat Annex som man kan ha till gästhus! Missionshuset har totalrenoverats med allt från nytt tak och dränering, till invändiga ytskikt helt i harmoni med husets utvändiga karaktär.  Jag hjärtar dess val av fina detaljer i smide som ljus känsla.



Den f.d. kyrksalen har en imponerande takhöjd och fönsterpartier är husets hjärta och naturliga samlingsplats. 

Jag älskar även husets exteriör och val av fina gröna dörrar! 

Kika in ni med och ta del av detta underbara hus;

 http://visbymaklarna.se/mobile/fastigheter-till-salu.html?guid=4LE2MA8G4VUBVBCN

Tack Anders till tipset på detta fin fina hus! 
Med sol Åsa 

Bilder via Visby Mäklarna




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback