Tävla & Vinn Väggbonad från Chunky Hanna


.

Under Formex mässan i Januari och även nu i Augusti såg man den stora trenden av gediget hantverk. Väggbonader förgyllde montrarnas väggar och mjuka inslag att inreda väggar med känns mycket rätt och fint just nu! Jag gillar extra mycket Instragram kontot Chunky Hanna och hennes otroligt fina väggbonder. Kika in hennes konto på ; Chunkyhanna.

KYD fick en liten interjuv med denna duktiga designer.

- Hej Hanna! Berätta gärna vem du är för KYDs följare!

Hanna Heinefeldt och är 38 år och är en fyra barnsmamma. Jobbar vanligtvis 100% som sjuksköterska men är nu föräldrarledig.

- Hur startade du med att tillverka väggbonader mm?

Fick upp ögonen för merinogarn samt vad man kan göra med det för ca 20-15 år sedan då jag reste runt och stötte då på hantverk gjorda av den underbara tjocka ullen! Ullen kommer från får vanligtvis från Sydamerika /Sydafrika. Fåren går fritt och ullen kommer från icke muleserade flockar (dvs ullen växer på naturlig väg och är en mycket exklusiv råprodukt och dyr redan vid inköp.) Ullen är rå och ospunnen, endast i färgbad. Jag kom i kontakt med en fårbonde för ca 1 år sedan och har sedan dess spunnit på idén att själv börja göra fina hantverk med den och på den vägen är det!

- Hur länge har du hållt på och vad är det roligaste med att ta fram dessa fina väggbonader till darlingar.

Det är nu cirka ett halvår sedan jag började på riktigt att använda mig av garnet och idag har jag en bred kundkrets samt har fått väldigt många Lovord från många kunniga inom heminredning /interiör. Är så glad att jag började. Försöker i den mån jag kan att göra efter kundernas unika önskemål. Så idag gör allt från plädar, sittdynor, väggbonader, drömfångare och kuddar. Försöker hela tiden utveckla nya idéer samt användningsområden för denna underbart lyxiga ull. Kommer till hösten att skapa ett företag då det växer så det knakar.

KYD önskar Hanna all lycka med nya företaget och i och med denna fina nyhet så kör vi en tävling ihop, där just en av er har möjlighet att kamma hem en alldeles egen väggbonad likt den på bilden i pärlemor att inreda hösten med!

KYD är jätte glad över att kunna meddela att ni JUST NU och fram till Måndag kl kl 21.00 kan vara med och TÄVLA & VINNA.

- Skriv nedan i kommentarsfältet din motivering varför just du önskar att vinna denna darling till väggbonad i pärlemor.

Värde; 530kr

Ni har fram till söndag den 18/9 kl 21.00 på er!
Lycka till! Med sol Åsa

Foto Killingyourdarlings

Nu är tävlingen Avslutad och Vinnaren denna gång går till; Nora

Stort stort grattis! Jag sänder den fina väggbonaden på posten inom kort! Tack alla som deltagit! Hoppas ni är med i nästa tävling med! Med sol Åsa




Kommentarer
Postat av: Jenny Skantz

Jag har sett denna tidigare och älskar den! Skulle lyfta upp inredningen här hemma inför hösten och bidra med hantverkskänslan som är så vacker!

Svar: 👍🏼👏🏼
Åsa None

2016-09-15 @ 19:51:00
URL: http://www.instagram.com/miss_papperista
Postat av: Anonym

Underbart vackert hantverk. Så annorlunda!Jag skulle helst vilja ha den själv. Men vann jag denna skulle min lillasyster få den som kalaspresent!

Svar: 👍🏼👏🏼
Åsa None

2016-09-17 @ 20:52:28
Postat av: Anonym

Åh va fin! skulle verkligen vilja vinna denna väggbonad! Hade hängt den i min nya student lägenhet som jag precis flyttat till ! Som student så får inredningen komma pö om pö och hade verkligen blivit stor skillnad och inbjudande med denna på min vägg över sängen! Håller tummarna/ Nora

Svar: 😊👏🏼
Åsa None

2016-09-18 @ 16:57:22
Postat av: Maria Fedor

Jag skulle verkligen vilja vinna denna fina väggbonad! Urfint hantverk att hänga ovanför min farbrors gesällarvete för Carl Malmsten. Skulle ge verkligt fin värme i nyproducerad lägenhet. Hoppas, hoppas, hoppas och håller tummarna😚☀️

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-09-19 @ 20:37:14
Postat av: Linda

Åååå ❤️ Känns så "mormor" och jag älskar den!!! Stilren och enkel men SÅ snyggt hantverk!!! Skulle hänga den i sovrummet OM jag inte ger bort den i present till någon som skulle älska den lika mkt som jag eller kanske ännu mer!!

Svar: 👍🏼👏🏼
Åsa None

2016-09-19 @ 20:47:41

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback