Tävla & Vinn raraste Födelsetavla från Lisa Flodmark


.

KYD hjärtar designers och illustratörer som tar fram inredningsdetaljer med så mycket mjukhet, värme, känsla och glädje! Just en av KYDs favoriter inom just illustrationer för barnrumsmotiv är superbegåvade Lisa Flodmark! Jag har sedan jag fick syn på hennes design hjärtat hennes mjuka, gosiga, charmiga illustrationer av djur och ballonger mm. Ni kanske redan sett och känner till hennes väggdekorer och illustrationer hos www.stickstay.se och undrat vem som ligger bakom dem! KYD fick sig en liten interjuv med talangen heter Lisa Flodmark.

• Hej Lisa, berätta lite mer om dig!

- Jag heter Lisa Flodmark och är 31 år. Flyttade ut på landet utanför Askersund förra året. Innan vi hade fått in alla saker i huset skaffade vi ett gäng höns. Här bor jag med min fantastiska sambo och vår 8 månaders son. Här har vi också två katter av rasen sphynx.


• Vart får du all din inspiration ifrån?

- Nästan alla mina bilder är på djur. Jag har ett väldigt stort djurintresse så mycket inspiration kommer därifrån. Men jag kan se en bild med snygga färgkombinationer, utgå från en inredning, kläder, naturen osv. Ofta går jag med en idé i huvudet i flera dagar innan den blir nedtecknad. Jag har lappar, skisser och anteckningsböcker överallt med sådant.

- Har du någon konstnärlig utbildning?

• Jag gissar att det är min pappa som jag fått allt kreativt ifrån. När jag var liten fanns det alltid mängder med olika sorters pennor och papper. Så vi satt ofta och ritade han och jag.

Det var inte förrän nu för ett par år sedan jag vågade satsa lite mer på måleriet och tecknandet. Jag började studera på en folkhögskola utanför Örebro, Konst- och Formgivning. Där blev jag kvar i två år och via skolans kontakter fick jag ha min alldeles egna utställning under Konstslingan. Det är den enda utbildning jag har. Jag har mest suttit hemma och ritat och lärt mig lite tekniker via Internet.
Och nu har jag precis startat upp ett företag och hoppas kunna ägna mig åt det jag tycker är allra roligast - måla och illustrera.

• Hur fick du kontakt med Stickstay?

- Min syster och hennes sambo taggade mig på en bild som Stickstay la ut om att de sökte en gästdesigner. Så på den vägen är det.

• Men nu är du väl mer än gästdesigner?

- Japp, samarbetet rullade på så himla bra att jag numer är huvuddesigner!

.

KYD är jätte glad över att kunna meddela att ni JUST NU och fram till Onsdag 7/9 kl 21.00 kan vara med och TÄVLA & VINNA en unik vinst från just Lisa! En lycklig vinnare har chansen att kamma hem en unik Födelsetavla ( i valfria färger) värde 1 200 kr. Antingen att ge bort i gåva till någon som precis fötts eller att inreda med hos någon av era egna små raringar! Det ni behöver göra för att delta är följande ;

- Skriv nedan i kommentarsfältet vem som ni önskar att inreda denna Födelsetavla till.

Ni har fram till onsdag den 7/9 kl 21.

✔️Nu är tävlingen avslutad! Tack för alla fina bidrag! Vi hade svårt Att välja men tillslut fäll vinstlotten på Sara Guthammar!! Stort stort grattis från mig och Lisa! Jag mailar dig så får du skicka din adress mm! Kika in hät snart igen då nya tävlingar är på G! Med sol Åsa

.

.

Bara några av hennes söta väggsticks ni kan köpa på www.stickstay.se hemsida! Att inreda med design likt detta i barnrum känns både roligt och skapar en vilja att förmedla mjukheten och de ljusa tonerna i figurerna i resterande inredning. Att på ett lekfullt sätt placera djuren i en "glimten i ögat" sätt och jag tror både stora och små tycker dem sätter pricken över i:et inredningen! Kika in hennes Facebook på; facebook.com/flodmarklisa och instagram; Lisaflodmark

Med sol Åsa

Foton via Lisa Flodmark




Kommentarer
Postat av: Hanna

Wow! Så underbart fina motiv. Jag skulle hemskt gärna inreda både agnes och vilmas rum med en så vacker tavla. Vinner jag en kanske jag blir tvungen att köpa en till så de får varsin.. :)

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 19:44:01
Postat av: Emilie Lundmark Sternoff

Hej! Jag skulle önskar och hoppas att jag får möjligheten att få inreda min dotters rum med denna underbara tavla! Min dotter är 6 månader och denna tavla skulle vara som pricken över i:et i hennes rum. Så fin!

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 20:28:07
Postat av: [email protected]

Vill ge en vacker tavla till det vackraste som finns- min dotter Lowa 10 månader idag. Hon är det bästa som finns och hon är min "älskade onge"

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 20:55:39
Postat av: Annika hilmersson

Jag älskar Lisas bilder och skulle vilja vinna en födelsetavla till vår dotter som ligger i magen och beräknas komma 6 oktober.

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 21:04:11
Postat av: Emilia

Jag skulle så gärna vilja vinna en personlig tavla till min lilla son på 3 månader. Vi har precis flyttat och ett fint konstverk av Lisa skulle passa underbart ovanför hans lilla säng som står i hörnet bredvid vår. Vore så kul att ha ett minne han kan ta med sig genom livet så att han alltid vet hur älskad och efterlängtad han var/är <3

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 21:05:19
Postat av: Elin

Jag hade velat ge bort en födelsetavla till min lille (blivande) gudson Elton som bara är ett par veckor gammal!

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 21:05:25
Postat av: Thereze

Och jag skulle gladeligen ge bort ett av dina konstverk till min underbara systerdotter som blir mamma för första gången åt en liten pojke den 9 september 😊💜

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 21:38:03
Postat av: Annica

Jag skulle vilja vinna en sådan fin födelsetavla till min son Lex, som insjuknade i leukemi vid ett års ålder. Jag var innan dess på jakt efter en personlig och fin födelsetavla till honom, men efter att han blev sjuk så fick alla planer och inköp läggas på is. Nu börjar han äntligen bli frisk och vi ska flytta till hus vilket innebär eget rum. Vore därför perfekt med en unik tavla till en unik liten kille!

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 21:58:25
Postat av: Lotta

Skulle mer än gärna inreda de yngre döttrarnad rum med en tavla till min minsta. Så underbart fina. Vi håller hela familjens tummar och tår för vinst.

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 22:06:52
URL: http://lottaume.blogg.se
Postat av: Susanna nevala

Till min son Loke ❤
Han är det finaste som finns i min värld

Svar: 👍🏼✨✊🏼
Åsa None

2016-09-04 @ 22:09:08
Postat av: Nanette

Min bästa kompis ska snart få en liten :) Tänk att få överraska med ett så vackert och personligt konstverk. Att ge en gåva som alltid finns kvar och som alltid kan pryda den lilles liv.

Svar: 👏🏼
Åsa None

2016-09-05 @ 08:45:26
Postat av: Sara Guthammar

Efter många års väntan så har vi äntligen fått vår lilla Ellen. Har sedan tidigare beställt en tavla av Lisa på våra katter då hon tecknar helt fantastiskt! Har följt hennes arbete och har önskat att få kunna ha en barnteckning som hon ritat och nu äntligen är det möjligt! Ellen håller sina små tummar! ✊🏼👶🏼🦁

Svar: 👍🏼🙌🏼
Åsa None

2016-09-05 @ 09:59:36
Postat av: Linnea Kleist

Jag skulle vilja ha en sådan fin födelsetavla till min lilla son som igår blev en vecka gammal. Skulle passa så fint in i vårat sovrum. Det är bara lilla och jag så har inte haft så stor möjlighet att skämma bort honom med mer än de nödvändiga så detta skulle vara ett fint tillägg. ❤️

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-09-06 @ 16:44:13
Postat av: Sandra

Oiiiii! Jag skulle vilja ge vår lille Oscar en födelsetavla i 1-års present. Han fyller i oktober och vi ska göra vårt bästa för att fixa iordning hans blivande rum till dess. Just nu är det fullt av allt mellan himmel och jord... Det flesta möblerna kommer från loppis och i övrigt har han knappt några egna saker än. Det vore så härligt att ge honom något så fint och personligt att dekorera rummet med. Det skulle passa perfekt och öka mysfaktorn något enormt! 💚

Svar: 👍🏼👏🏼
Åsa None

2016-09-06 @ 17:35:08
Postat av: Line

Oiii så fine tegninger! Jeg skulle ville gi en slik til min datter Leonora :-)

Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-09-06 @ 20:03:48

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback