Tävla & Vinn "Favorit Startboxen" Från Urban Garden Company



Solsken och värme har dragit in över Norden och känns som vi gick från tidig vår till högsommar bara på en dag! Igår visade termometern 19 gr och solen har strålat hela dagen! Den skira och gröna kulören fyller naturen ute och man vill extra mycket plantera och odla nu när värmen är här. 

Med hjälp av små fiber krukor och torvbrikettor har jag sått mina små frön i år. Dill och Ärtor blir gott till sommarmaten.

Det är verkligen hög tid att börja plantera och så egna skördar likt örter och bär! KYD gillar extra mycket att pyssla och fixa små skördar med bra redskap och i mitt lilla nya växthus från Urban Garden Company kan mina frön verkligen få fart och extra mkt värme och kärlek. 




Denna vecka gör KYD samarbete med finaste Urban Garden Company där ni mina fina följare har chans att VINNA en startbox där ni på ett enkelt sätt kan odla och så egna fina växter i! Allt ni behöver för att odla finns i denna http://urbangardencompany.se 


Favorit Startbox innehåll:

Mini växthus med ventilation
2 x torvbriketter 16 st.
20 st. kvadratiska fiber krukor 6 cm
24 st. sticketiketter, 10 cm
Omplanterings set m. 3 verktyg
Bonsaisax i svart metall
60 m. Naturfärgat jutesnöre. til uppbindning
10 l. Naturgödslad såjord 
2 påsar med ekologiskt frö: ärtor och dill

Favorit startbox gör det lätt att odla grönsaker i staden.b
Bra present till stadsodlaren.

För att tävla;
- Skriv i kommentarsfältet nedan varför du önskar vilja vinna detta sett och vad du drömmer om att vilja så och odla.
- Ni har fram till onsdag den 11/5 kl 12.00 på er att delta.
- Lycka till! 

Tack alla finingar som varit med och tävlat. Vi hade svårt att avgöra vinnaren då alla kom med så fina motiveringar men efter lite övervägande föll vinstlotten till Sara P med denna mottivering;


Hej Åsa! 
Det här vill jag verkligen vinna! I brist på gröna fingrar själv men en stark vilja att låta min lilla dotter (som verkligen visar intresse) få lära sig mer. Ett eget litet "växthus" skulle göra succé här hemma. 
Dessutom minns jag själv hur jag slet med ett skolprojekt med tillhörande växt-låda....dags för revansch! :-) 



STORT STORT Grattis. Jag sänder ett mail under dagen ang adress. Massa sol till er alla som deltagit och håll utkik efter nya tävlingar inom kort! 


Styling och foto Killingyourdarlings 


Med sol Åsa och Urban Garden Company



Kommentarer
Postat av: Emmelie -Mamma till två, ssk-student och kär.

Men åh denna skulle jag vilja vinna till mig o mina barn som älskar att plantera. Vi håller på med projektet fixa vår lilla grästplätt på baksidan och då är ju örter, växter och grönsaker ett måste. Håller mina tummar!

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-05-05 @ 07:14:31
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: Marie Lyander

Flyttade från villa med växthus, till lägenhet med balkong!
Oh, vad jag saknar att pilla med fröer, jord, och lyckan när
när man ser de första livstecknen i krukorna! Att ständigt gå
omkring med jordiga fingrar, för man måste ju kolla att jorden
är fuktig, men inte blöt, osv💚!
Skulle verkligen vilja odla jordgubbar, zucchini, kanske melon,
chili, förutom de vanliga kryddväxterna! Eller kanske något helt
annat, är så kul att kolla vad det finns för utbud😊!
Ha det så gott/Marie

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-05-05 @ 08:19:03
Postat av: Therese

Ljuvligt. Skulle ge detta till min bästa vän som precis är nyförlöst med akut kejsarsnitt, det blev en liten pingla.Hon har gröna fingrar men bor i lägenhet. Skulle passa henne att kunna odla på balkongen nu när hon behöver vara nära sin lilla baby girl. Kram Therese

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-05-05 @ 08:31:44
Postat av: Sara

Hej Åsa!
Det här vill jag verkligen vinna! I brist på gröna fingrar själv men en stark vilja att låta min lilla dotter (som verkligen visar intresse) få lära sig mer. Ett eget litet "växthus" skulle göra succé här hemma.
Dessutom minns jag själv hur jag slet med ett skolprojekt med tillhörande växt-låda....dags för revansch! :-)

Tack för en lysande tävling! Kram

Svar: 👌🏼👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-05-09 @ 08:28:43
Postat av: Ellinor

Jag älskar att pilla med mina växter och små odlingar runt om i lägenheten och på balkongen. Men jag saknar en trädgård så allting bli ganska så småskaligt. Detta startkit hade således varit perfekt för att utöka hemmadjungeln ännu lite mer. Nu när vi dessutom börjar flytta ut allt mer och mer är det mysigt att ha lite grönt omkring så även på balkongen.

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-05-09 @ 10:51:04
Postat av: Sandra Jäderqvist

Det härligaste som finns är när man får ett litet frö att gro. Att få odla med stil skulle göra det hela ännu roligare. Då jag bor i en lägenhet kan jag inte odla så stora odlingar och då vide den här start boxen en perfekt start.
Tänk vilken härlig oas ballongen skulle bli med lite grönt. jag skulle odla chili, paprika och varför inte lite örter!

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-05-09 @ 21:51:24
Postat av: Sara Wetblom

Oj vilken cool grej!
För mig som är ny i planteringsvärlden vore det suveränt att vinna,
allt man behöver för att lära sig så.
Att jag missat deras instakonto, ska genast skumma igenom alla inspirerande bilder

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-05-09 @ 22:43:47
Postat av: Lena E

Det här kitet verkar underlätta ordentligt att odla min egen örtagårt på balkongen. Skulle bli själaglad över den då den tar bort en del moment, som den lilla plastkrukan. Alla moment mindre gör det lättare för mig.
Vill så gärna odla min egna chili. Då kan vi göra het salsa och annat gott. Med stolhet skulle jag då tala om att chilin är odlad av oss. Sallad och kryddörter är också något som jag vill odla.

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-05-10 @ 21:36:18

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback