Tävla & Vinn fototavla från Dan Isaac Wallin - 3 vinnare





Nu är det åter Tävling här på KYD bloggen och jag älskar att kunna bidra med att ni där ute har chansen att vinna fina inredningsdetaljer som jag hjärtar lite extra mycket. Jag är därför väldigt glad att meddela att denna gång gör KYD samarbete ihop med rara och begåvade göteborgaren och fotografen Dan Isaac Wallin! KYD hjärtar hans sätt att arbeta med fotot och då jag själv har stor förkärlek till naturen och havet som inspiration i inredningen så går hans vackra motiv rakt in i mitt hjärta och antar även ni med faller för hans fina foton! 

Dan är utbildad bildjournalist på Biskops-Arnö. Hans fria arbete med en förkärlek för Polaroid gillar jag extra mycket. Han behandlar och "misshandlar" Polaroidfilmen med varsamma händer under framkallningen tills han får fram det mjuka och sagolika uttryck som kommit att känneteckna hans mycket omtalade arbeten. Färgerna och uttrycken ändras med årstiderna och bakom dessa vackra motiv vilar ett allvar och en poetisk finkänslighet som är så tidlös vackert! 

Kika in hans hemsida; www.danisaacwallin.com

Just nu har även Dan en utställning/vernissage i Sthlm på Galleri Ralf på Hornsgatan 66 fram till den 3 April! Så ett tips är att verkligen besöka denna utställning om du bor eller är i stan!

Annars kika även in hans instagram på www.instagram.com/danisaacwallin/


Just nu kan just 3 st vinna varsin vacker fotoposter 50*70cm av någon av  Seclusion 


- Allt du behöver göra för att delta är att skriva ett fin motivering varför och vilken print just du vill vinna, vart i hemmet den får flytta in och förgylla i kommentarsfältet nedan. 

Du har en vecka på dig fram till den 10 mars kl 23.00 Stort Lycka till! Med Sol Åsa 

Tack alla finingar som varit med och tävlat. Vi hade svårt att avgöra vinnaren då alla kom med så fina motiveringar men efter lite övervägande föll vinsterna till Karin, Jennie och Therese! 


STORT STORT Grattis. Jag sänder er varsitt mail under dagen ang adress. Massa sol till er alla som deltagit och håll utkik efter nya tävlingar inom kort! 



Foton Dan Isaac Wallin




Kommentarer
Postat av: Emma

Så himla fina!! :)

Svar: Ta chansen att vinna
Åsa None

2016-03-03 @ 14:15:17
URL: http://punkten.nu
Postat av: Jenny

Wow,helt otroliga bilder! Jag arbetar själv med heminredning..så jag är (dessvärre) extremt kräsen. Men när jag fick syn på dessa bilden från Dan så slog hjärtat ett dubbelsidig!


Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-03-03 @ 22:11:58
Postat av: Jenny

Wow,helt otroliga bilder! Jag arbetar själv med heminredning..så jag är (dessvärre) extremt kräsen. Men när jag fick syn på dessa bilden från Dan så slog hjärtat ett dubbelsidig! Bilden "Seclusion" är bland det vackraste jag sett! Att ha denna bild i mitt sovrum vore en ära:)

Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-03-03 @ 22:16:02
Postat av: Anna Claesson

Vilka fina, vill gärna vara med och tävla. Så här kommer min motivering.
Då vi på varmare breddgrader för tillfället bor
Längtar vi ibland hem till det kalla och karga
Ett minne på väggen från vårt hemland
Skulle glädja oss alla

// Anna

Svar: 👍🏼👏🏼
Åsa None

2016-03-04 @ 16:39:25
Postat av: Therese

Vilken känsla i alla bilderna. Seclusion får mig att vilja gå ut på bryggan och våga hoppa ner i havet, för mig skildrar det min framtid som måste förändras. Jag måste våga ta steget ut på bryggan som för mig framåt på vägen. När jag väl är framme vid bryggans kant måste jag lita på mig själv att ta det sista klivet ut för att se om vingarna bär. Denna bild skulle jag ha i sovrummet för att varje dag bli påmind om att vägen framåt finns där och är vacker. Varje litet steg i rätt riktning är ett steg närmare målet.Varje dag är en ny möjlighet! Ha en fin dag Therese

Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-03-05 @ 12:58:47
Postat av: Charlotte Lison

Vill gärna vara med och tävla för att vinna en av dessa bilder! Min motivering: försöker just nu efter bästa förmåga skapa en tavelvägg i mitt nyinflyttade hem, vilket inte är så lätt när man är nybörjare, svårt att se om allt sitter rakt och dessutom av någon anledning begränsat sig till blått/grönt och svart/vitt. Därför skulle just seclusion av Dan-Isaac Wallin passa som pricken över i:t i mitten av min tavelvägg-fantastico-to-be! Hoppas,hoppas,hoppas!

Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-03-05 @ 16:54:51
Postat av: Jennie

Att sitta på en brygga i sin ensamhet är bland det vackraste som finns. Att njuta och drömma sig bort till vågornas brus är kärlek för själ och hjärta ♡ När jag såg denna vackra bild kände jag att den kommer fylla mitt vardagsrum med värme och skönhet.
Jag hoppas att Seclusion kommer att förgylla min vägg i vårt nytapetserat r vardagsrum där färgerna går i går i vattnet och himmelens färg 💙

Svar: 👍🏼👏🏼
Åsa None

2016-03-05 @ 18:31:49
Postat av: Karin Stare

Puh! Det är bara den 8/3, trodde en stund att tävlingen var passerad!
Det helt fantastiska fotografiet med bryggan väcker fina sommarminnen till liv! Den får så gärna flytta in i mitt sovrum. Den skulle kunna få hänga tillsammans med några andra fotograf-fotografier; tänk det skulle kunna få fil så där inrednings-snyggt, något som inte riktigt blivit av än... Och då måste jag ju också ta tag i projekt sänggavel. Kära nån. Det kommer bli hur bra som helst!

2016-03-08 @ 07:23:29
URL: http://starestare.blogg.se/
Postat av: Karin Stare

Förlåt och ursäkta mig att det blev så många inlägg. Är helt ny på detta med blogg-kommentarer!!! (Jag vet därtill inte hur man fårbort dem😱). Lovar bättring!

Svar: Haha gör inget
Åsa None

2016-03-08 @ 10:30:51
Postat av: Karin

Magiska bilder! Speciellt seclusion fastnade jag för! Få miljöer lockar mig så som havet; får mig att må riktigt bra, bli lugn i kropp och själ, sakta ner och andas med magen. I denna evigt stressade värld är det för få gånger jag tar tillfället och stannar upp, men att gå en promenad vid havet, med vinden i håret och doften av salt och tång tvingar mig att bromsa.
Att få ha denna vackra bild i mitt sovrum skulle bli en påminnelse varje morgon om just det, vilken härlig start på dagen!

2016-03-08 @ 19:53:44
Postat av: Lena Sjösten

Jag har länge drömt om ett eget sovrum, med fyra underbara barn som flyttat både ut och in igen i olika kullar så har jag inte haft något rum för mig själv i ngra år.Men nu har jag ett litet sovrum som är bara mitt! Älskar havet och föll handlöst för Seclusion! känslan i den är exakt vad jag behöver.. En känsla av total rofylldhet och naturens självklara kraft och att våga ta steget och se hur oerhört vackert livet är...här och nu... att få ha den här bilden i mitt sovrum skulle påminna om det varje morgon

Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-03-09 @ 07:11:35
Postat av: Josefin

Är i en tid i livet där allt känns förvirrande och osäkert. Det känns som att alla i min närhet har tagit ett steg vidare och jag kommer ingen vart med någonting. Har varit utomlands på jobbresa och blir sugen att flytta men vet inte, vill träffa mannen i mitt liv men har precis bli it dumpad. När jag såg Seclusion på ditt insta-konto kände jag att den skulle ha passat utomordentligt i mitt sovrum. Jag skulle se den det första jag såg när jag vaknar och kunna drömma mig bort ett ögonblick för att sedan kunna ta tag i dagen.

Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-03-09 @ 08:02:37
Postat av: Åse

Seclusion - vilken underbar avskild plats! En riktig måbra bild. Om jag skulle vinna så skulle jag hänga den i vårt sovrum hemma, färgerna och lugnet i bilden passar perfekt in till övrig inrednig.

Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-03-09 @ 09:05:47
Postat av: Lnnea Legefors

När jag först såg bilden "Haväng" kändes det som att det var en spegling av mig själv. Dess färger och toner fick mig att känna mig lugn och närheten till naturen fick mig att drömma mig bort. Ett helt underbart motiv helt enkelt. Mitt kök är mitt favoritrum, tyvärr har jag inte fått upp en enda tavla på väggarna då jag inte känt att jag hittat den rätta. Skulle jag få äran att vinna "Haväng" skulle den därför få förgylla en av väggarna i mitt kök. (håller tummarna)

Svar: 👏🏼👍🏼
Åsa None

2016-03-09 @ 12:41:41
URL: http://nouw.se/legge
Postat av: Lena Sjösten

Jag har länge drömt om ett eget sovrum, med fyra underbara barn som flyttat både ut och in igen i olika kullar så har jag inte haft något rum för mig själv i ngra år.Men nu har jag ett litet sovrum som är bara mitt! Älskar havet och föll handlöst för Seclusion! känslan i den är exakt vad jag behöver.. En känsla av total rofylldhet och naturens självklara kraft och att våga ta steget och se hur oerhört vackert livet är...här och nu... att få ha den här bilden i mitt sovrum skulle påminna om det varje morgon

Svar: 👍🏼
Åsa None

2016-03-09 @ 20:18:53

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback