Tävla & Vinn fina tavlan av Madeleine Santiago Elofsson


 
 
 
Jag älskar vackra och fina målningar av begåvade konstnärer och en av dessa som mitt hjärta fastnat för är talangen Madeleine Santiago Elofsson! Ni känner igen hennes konst med olika kvinnoporträtt och kvinnokroppar men även en hel del abstrakt och djurmotiv. Hon målar med varma och glada färger och målar mest med akryl och tycker om att blanda in olika accessoarer in i tavlorna! Just detta signum tycker jag oerhört mycket om! För 3 år sedan vart denna begåvning utbränd och Hon fick då rådet av läkare och psykologer att börja måla. Det blev en ny start för henne mot en skön och användbar terapi. Målandet har tagit större plats i hennes liv och är inte längre bara en hobby utan något hon numera gör på deltid. ”Mitt målande är min passion och du måste våga för att vinna” säger hon.
 
KYD fick äran att ställa några frågor till henne som jag hoppas kan inspirera er andra;'
 
Vad inspireras du av?
 
Jag inspireras av det mesta i livet. Min familj, vackra medsystrar, musik, dans, mode, vänner av kärlek! Jag är en gammal dansare (blev dock aldrig någon ballerina) Musiken och rytmen fick jag med i blodet från födseln från min spanska musicerande pappa. Tror inte jag skulle kunna skapa något utan musik i öronen. \\n\\n- \n\n\n-
 
Hur länge tar det från du fått en idé till att du känner dig klar?
 
Det är så olika, det kan ta allt ifrån ett par dagar upp till flera veckor. Det är även en konst att veta när man är klar med en målning, att bara lägga ner penseln eller spateln och känna sig klar. Och nöjd! Jag ska bli bättre på att inte överarbeta mina målningar, det var ett av flera tips jag fick av min mentor när jag tog en målarkurs på distans i vintras.
 
Har du något dröm motiv?
 
En dröm för mig är snarare att få se mina målningar i dess hem och se glädjen i mina kunders ögon. Jag nyper mig fortfarande i armen. Sen måste jag ju säga att Da Vincis Mona Lisa är ett dröm motiv.
 
Målar du av eller kommer det bara utifrån visualisering i tanken?
 
De flesta gånger målar jag utifrån en bild men många gånger ser jag motivet i duken efter jag grundmålat. Det dyker bara upp.
 
KYD är oerhört glad att även kunna meddela att vi ihop denna vecka gör en TÄVLING på instagram där en lycklig vinnare kan kamma hem denna helt ljuvliga tavla värde 2 900 kr! Klicka in på våra instagram konto och läs mer hur ni deltar! Med sol Åsa
 



Kommentarer
Postat av: Lena E

Kommer du bara ha tävlingar på instagram?

Svar: Kommer ha några i juli på bloggen :-(
Åsa None

2016-07-03 @ 15:12:00
Postat av: Lena E

Har ju inte instagram, så det känns lite trist när du tävlar ut en massa saker som skapar ha-begär och jag inte kan vara med! Ska hålla utkik efter godbitarna : )

Svar: Yes håll utkik här! Kommer lite tävlingar inom kort på bloggen
Åsa None

2016-07-04 @ 22:32:59

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback