Museumstips och att klicka hem fina posters


Tänkte tipsa er om fina affischer och posters på nätet! De stora museums webbutiker är verkligen ett tips att leta Prints på. Det finns många olika affischer och i olika stilar. Affisherna i de här butikerna brukar aldrig kosta mer än 200kr heller, vilket också är superbra!



Den största butiken med affischer är Fotografiska. Jag gillar extra mycket dessa Finingar inför våren! 

Röhsska museet har stilrena affischer! Tavlan med hattarna finns med i många interiörreportage. Här kan man även köpa en affisch med Svensk Tenn elefanter ! 


Sen finns ju också Moderna Museet  Affischerna är väldigt coola och dess logotype är ju bara så fint! 


Jag vill även passa på att tipsa om en duktiga fotograf och han som lärt mig allt om fotografering - Min pappa Karl - Gustaf Gramén! Han har många vackra fototavlor i svartvitt som jag hjärtar extra mycket och till skillnad till dagens teknik som ex Photoshop mm så har han det gamla hantverket i sig! Att fånga in rätt stunder och vyer med kamerans objektiv utan några redigeringar eller finjusteringar! Kika in hans sida; www.kggramen.se och även instagram; fotogramen!

Med sol Åsa 



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback