SITTNING en fin ny kollektion med maten i fokus hos IKEA i September




Det bjuds upp till pressutskick från inrednings företagen nu inför höstens alla releaser och fast vi är mitt i sommaren så blickas ens tankar och ideer mot hösten och vintern! Jag älskar att bjuda in nära och kära på middagar, styra upp något riktigt gott att äta och duka upp med fin porslin och dekoration! Det är nog lite därför jag jublar inombords då jag såg dessa vackra nyheter från smålänningen IKEA! Kollektionen heter "SITTNING" och  handlar om att lyfta fram maten samt att skapa stunden kring matbordet trevligare, till någonting mer än bara en middag. En oas att ha det mysigt vid. 


Att här samla familjen, träffa vänner, ja helt enkelt att dela en måltid med dem som man tycker om, förklarar Sigga Heimis som varit kreativ designchef för SITTNING. SITTNING som kommer ut i butik i SEPTEMBER är en limiterad kollektion med mer än 40 olika delar med allt från porslin serveringsfat, glas och bestick till vaser, ljusstakar och textilier tillverkade av naturliga material som bomull, munblåst glas och naturträ. Jag älskar deras Kulörpalett i denna kollektion samt att de tänkt mkt på nutid och tagit fram en servett med ficka för mobilen! Så trendigt och en detalj som är charmig! Med sol Åsa 

 

Pressbilder IKEA 



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback