KYD för Hasselfors Garden Del 1 - När idén föds fram




... och varma minnen från barndomen blir inspiration! - Hur kan man ta tillvara på en tomt som består av både gräs och berg? Just detta har fått bli min utgångspunkt och idé till hur just den kreativa odlingsbänken kan komma till användning! Jag älskar tomter som har berg i sig, tror allt började då familjens gamla landställe låg just på en bergstopp ala Örnnästet! Så mellan berg och sten odlade min Mamma och även med hjälp av Mormor växter och blommor! För mig känns berg som en given del i en trädgård! Att med hjälpa av sten och trä anpassa just byggen utifrån de olika stenpartierna, nivåerna och den ojämna marken!

I mitt första steg har jag valt att därför lasera odlingsbänkarna i just kulören "Berghäll" - 9126 från Beckers! Tycker den gråa/bruna nyansen får en naturlig och jordnära känsla ihop med den kommande tomten där odlingsbänkarna ska få stå! Även att använda lasyr känns extra fint då man ej tar bort träet känsla och just den fina ådringen på brädorna kommer fint fram. Lite foton från kameralinsen! Med sol Åsa 

#kreativaodlingsbänken 



Kommentarer
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Det kommer säkert bli super vackert!!

Svar: Tack rara☀️
Åsa None

2015-04-23 @ 22:07:08
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback