Tävla & Vinn vacker unika Pepe Heykoop Vas till höstens blomster




KYD är oerhört glad att denna vecka anordna en Tävling ihop med Customade AB (www.customade.se) och Lotta ut en valfri Pepe Heykoop Vas.

Den här vasen är inte bara snygg på ett läckert skulpturalt sätt. Varje vas är handgjord av kvinnor i Pardeshi community i Mumbai's red light distrikt som är ett av stadens allra fattigaste kvarter. 

Det är den holländska organisationen Tiny Miracles som tillsammans med formgivaren Pepe Heykoop satt upp tillverkningen där. Målet är att hjälpa fattiga människor till ett bättre liv genom att ge dem arbete med att tillverka olika designprodukter.

Heykoop's design är dessutom otroligt fiffigt uttänkt. Den har för övrigt vunnit internationellt designpris för sin innovativa form och konstruktion. 

Vasen är gjord i en speciell sorts mjukt, men ändå stadigt bestruket papper med lite läderkänsla. Den kommer platt, men med några enkla handgrepp viker du snabbt ihop den. Du kan välja hur hög du vill ha den genom att rulla ner överkanten. Vill du ha färska blommor i den stoppar du i en vanlig glasflaska eller långsmal vas. Den levereras i ett supersnyggt stort kuvert av samma läckra papper. 

Så nog måste väl det här vara den perfekta middagsgåvan eller lilla presenten att ge bort inför höstens fester, eller varför inte behålla den själv och sätta i några vackra höstblommor i! 

Design likt detta med en fin tanke  får KYDs designhjärta att bli varmt! Allt du behöver göra för att delta är att skriva ett fin motivering varför just du vill vinna i kommentarsfältet. Du har en vecka på dig. Lycka till! 
 
- Skriv en motivering varför just du skulle vilja vinna denna fina vas. 


Tack alla finingar som varit med och tävlat ! Hade svårt att avgöra vinnaren då alla kom med så fina motiveringar men vinstlotten föll till Emma 


STORT STORT grattis. Sänder dig ett mail! Massa sol till er alla som deltagit och håll utkik efter nya tävlingar inom kort! 



Stort GRATTIS! 

 
Med solskensVärme Åsa




Kommentarer
Postat av: Marie

Men jisses så läcker! Och så tycker jag verkligen
om det faktum att fattiga kvinnor, får en möjlighet till att klara sin försörjning, när
de jobbar med tillverkningen av dessa vaser!
Tilläggas bör, att inte "17" kommer jag ge bort
den om jag har turen att vinna, nänä, utan den
är den perfekta "krya på dig" presenten till
mig själv!
Ha det så gott/Marie

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-10-03 @ 19:48:45
Postat av: Lisa

Åh, vad jag gillar denna snygga och coola vas,
hos oss skulle den stå framme både till vardags och kalas!
Användningsområdena skulle bli många,
och allas blickar den såklart skulle fånga,
för både med och utan blommor är den ju en designkaramell,
och skulle också smycka med penslar då jag målar i akvarell!
Och på frågan varför just jag ska vinna,
jag svarar, någon finare vas jag ej skulle finna:
Att se något så vackert varje dag,
skulle ge oss mer än vad ord kan beskriva glädje och behag!

Svar: 👏👍👏👍
Åsa None

2014-10-06 @ 09:05:16
Postat av: Emma

Utbudet här i Norrland är inte detsamma som längre ner i Sverige. Iallfall här där jag bor får dom få inredningsbutikerna aldrig in det senaste inom inredning och design. Jag håller på att bli tokig!! Jag älskar att ha lite udda prylar hemma hos mig och gillar när folk kommer hem och förundras över allt fint dom ser :) Tyvärr köper jag sällan något nytt eftersom att utbudet här tyvärr är dåligt. Tacka vet jag dock internet där jag ibland kan beställa något!
Men denna vas var ju hur läcker som helst! Jag har tråkiga vaser från Ikea som i princip alla har och då vill jag inte ha det längre. Vill ha udda prylar som inte alla andra äger!
Nu vart denna text säkert väldigt lång, men när man blir exalterad flyter det på ganska vilt med skrivandet :)
Håller alla tummar och tår jag har!

Svar: 👍👏👍
Åsa None

2014-10-06 @ 10:31:47
URL: http://kiwigiirl.blogg.se
Postat av: Emma

Har tipsat i min blogg också åsa! :)

http://kiwigiirl.blogg.se/2014/october/tavling-pepe-heykoop-vas.html

Svar: 👏👍👏😘
Åsa None

2014-10-06 @ 10:38:38
URL: http://kiwigiirl.blogg.se
Postat av: Carola L

Jag skulle vilja ha en snygg vas som kunde liva upp den trista och grå hösten som är nu!

Tipsat i min tävlingsblogg också :-) http://mammamuh.blogg.se/tavla/2014/october/vas.html

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-10-06 @ 22:38:18
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: Lena E

Vackra ting gör hemmet varmare och mer välkommnande. Vem vill inte kliva in i hallen och välkommnas av vackra saker som gör en glad. En vas med eller utan blommor säger välkommen in. Nu hoppas jag att just jag får se denna vas varje dag jag kommer hem och hur jobbig dagen än har varit kommer den att få mig att le.

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-10-06 @ 22:42:42

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback