Tävla & Vinn långhårigt fårskinn i vitt från fina Shepherd




KYD har denna vecka ett varmt och fint samarbete med Shepherd och lottar ut ett unikt isländskt långhårigt fårskinn i finaste vitt!

Shepherd of Sweden är ett svenskt företag med egen fabrik i Europa. De köper bara skinn av leverantörer som garanterar att fåren inte utsatts för mulesing. Genom egen produktion och europeiska samarbetspartners har de full kontroll över kvaliteten. Mötet mellan dess rena svenska design och ett genuint äkta hantverkskunnande resulterar i tidlöst vackra produkter. 


Oavsett trend fungerar alltid fårskinn – mattor, plädar, puffar eller kuddar. Fårskinn är i ordens verkliga betydelse klassiskt och tidlöst. Fårskinn är naturligt. Det står ovanför mode och trender. Uppskattas av såväl gammal som ung. Det är naturligt vackert och kan kombineras med alla material och färger. Det är en hel massa praktiska fördelar också: Varmt när det är kallt och svalt när det är varmt. Dessutom har fårskinnet antibakteriella egenskaper och är smutsavisande. Så att ha fårskinn i barnvagnen eller favoritfåtöljen är inte bara vackert och skönt utan även praktiskt. Smartare och skönare inredning kan du inte finna.

Kika in dess hemsida och se alla andra gosiga fällar mm -  www.shepherd.nu

Allt ni behöver göra för att delta är att skriva en motivering varför just du vill vinna i kommentarsfältet och vart i hemmet du hade velat inreda med fällen ! Ni har en vecka på er! 

Lycka till! Med sol Åsa 

Vinstvärde pris 1.195 kr


Tack alla finingar som varit med och tävlat! Vi Hade svårt att avgöra vinnaren då alla kom med så fina motiveringar men efter lite övervägande så föll vinstlotten på Jasmin! 


STORT STORT grattis. Sänder dig ett mail ang din adress. Massa sol till er alla som deltagit och håll utkik efter nya tävlingar inom kort! 


 




Kommentarer
Postat av: Malin

Jag älskar det vackra fårskinnet! I min korgfåtölj under takfönstret saknas just det.Tänk att få sitta på ett varmt fårskinn, dricka te och titta på höstfärgerna utanför. Det hade räddat mig från höstdeppigheten!

Svar: 🐏💛👍🍂
Åsa None

2014-10-16 @ 16:38:56
Postat av: Katarina

Det måste vara den mest perfekta tävligen för den mest frusna personen som finns. Nästan. Jag ogilla så mycket att frysa och längtar efter att gosa in mig i ett fårskinn på mina nya Hay-stolar. Kommer flytta skinnet till min nymålade bänk. Måste vara varm överallt! (Alltså kök/vardagsrum då de sitter ihop)

Svar: 🐏🍂💛👍
Åsa None

2014-10-16 @ 16:55:57
URL: http://Katarinaratcliffe.se
Postat av: Nenne Fransson

Vill självklart vara med och tävla om den fina fällen. Den skulle få ligga i vår korgstol i vårt lilla hus som vi ska bygga till våren på Öland.☺😍👍

Svar: 🐏💛👍
Åsa None

2014-10-16 @ 17:40:03
Postat av: Anna

Hej!
Vilken fantastiskt fin vinst. Den ser så mysig och go ut och jag skulle vilja ha den i en gammal fåtölj som står i vardagsrummet, som jag ärvt av min farmor.
Vänliga hälsningar, Anna

Svar: 🐏👍🍂
Åsa None

2014-10-16 @ 18:45:18
Postat av: Anne-Mari Gabrielsen

Det skulle vara perfekt att ha i soffan, så slipper jag frysa på rumpan!

Svar: 🐏👍
Åsa None

2014-10-16 @ 18:46:22
Postat av: Maria

Åh! Det superfina fårskinnet skulle vara pricken över i i vår mörka soffa för att ljusa upp lite. Jag vet att dottern skulle ligga på det så fort hon fick chansen. Tittade (läs: suktade) på ett i somras med lika långt och mysigt hår och hon kunde inte slita sig ifrån den.

Svar: 🐏👍🍂
Åsa None

2014-10-16 @ 19:38:58
Postat av: Jasmin kliko

Jag hade helt enkelt skänkt det fina fårskinnet till min far som fyllde 75 år i år. Han spenderar sina dagar i sin fåtölj som han älskar mer än allt : ) ingen tar hans plats! Hans rygg hade mått bra av fårskinnet och fåtöljen samt vardagsrummet hade fått ett lyft! Fårskinnet har han sagt att han ska köpa länge nu, det ör dags att får ett! : )

Svar: 🐏🍂
Åsa None

2014-10-16 @ 19:59:08
Postat av: Emma

Jag är gärna med och tävla!

Skulle vilja ha den på stugan på pinnsoffan i hallen. Det är alltid så kallt och ruggigt där när man ska ta på sig kläderna eftersom ytterdörren inte håller helt tätt! Denna skulle bli så mysig att ha där :) håller tummarna!

Svar: 🐏👍
Åsa None

2014-10-16 @ 19:59:26
Postat av: Elli

Finns det något så underbart som ett mysigt och mjukt fårskinn? Om jag vann denna skulle den få ta plats i vår soffa så barnen (och vi vuxna med såklart) kan mysa och gosa lite extra. Tror även vår lilla Main coon-sessa skulle trivas att få gosa ner sig på pläden och bara mysa.

Svar: 🐏👍
Åsa None

2014-10-16 @ 20:32:33
URL: http://fotograftretton.blogg.se
Postat av: Malin Högsved

Ååååå! Jag skulle verkligen bli så himla glad om jag fick inreda på riktigt med det där underbart fina skinn!för en tid sen var Lantliv här och gjorde ett reportage och hade era skinn med. SIGGE, Våran dvärgschnauzer älskade era skinn! Han var vansinnigt förälskad. Så det där skinnet det skulle pryda våran säng med lilla Sigge på :)

Svar: 👍🐏🍂
Åsa None

2014-10-16 @ 20:54:18
Postat av: Sara

Jag vill självklart vinna detta underbara fårskinn! 😍 jag hade haft det vid fotändan på min säng så jag skulle kunna mysa med det varje kväll ☺️
Älskar fårskinn! Man kan aldrig få för många! ☺️

Svar: 🐏👍🍂
Åsa None

2014-10-16 @ 22:24:51
Postat av: Catharina

Åh, hur underbart som helst! Visste inte att det fanns får med sååå långt ylle! Om jag vann det tror jag att jag kommer att släpa med mig det i hela lägenheten, ha det på soffan, i köket på stolen och på sängen! Mjukt och varmt! Så behöver min lilla frusna vovve och stora frusna jag inte att frysa plus det ser jättesnyggt ut i hela lägenheten!

Svar: 👍🍂🐏
Åsa None

2014-10-16 @ 23:34:55
Postat av: Beatatjata

Försökte kommentera igår men hittar den inte nu... Så, igen:

Vi har precis renoverat vårt vardagsrum och under processen har jag gått från totalt ointresserad av inredning till inredningsjunkie! Jag pinnar bilder på pinterest som om det inte finns någon morgondag och läser inredningsbloggar och följer instakonton som aldrig fått en second look förut... Min inredningsdetaljen för tillfället är att skapa en liten läshörna i vardagsrummet med en stol, gärna rotting, ett litet bord för tekoppen, en schysst lampa och givetvis en fäll i stolen... Där kan jag sitta höggravid och jäsa. Och när bebisen kommit får hen ligga på fällen och pryda den. Snacka om snygg inredningsdetalj!


Svar: 👍🍂🐏
Åsa None

2014-10-17 @ 06:59:24
URL: http://beatatjata.wordpress.com
Postat av: Beatatjata

Såg nu att kommentarer ska godkännas (ser lite annorlunda ut på mobilen) så nu blev det kanske dubbla kommentarer... Sorry!

Svar: 👍🐏
Åsa None

2014-10-17 @ 07:00:47
URL: http://beatatjata.wordpress.com
Postat av: Ellinor

En äldre, men ack så vacker och charmig lägenhet. Stora fönster och råa brädgolv. Höst. Det blir kyligt, det skall villigt erkännas. Om morgnarna hade jag allra helst legat kvar i värmen under täcket. De kalla golvet mot varma och trötta fötter går som en il genom hela kroppen. Tänker att jag måste skaffa en matta nedanför sängen. Någonting som gör uppstigningen om möjligt lite mera behaglig. Ett fårskinn till exempel.
Vid närmare eftertanke är kanske detta dock för fint för att placeras direkt på golvet...Min köksoffa kanske...ja, vi får helt enkelt se. Det finns många fina användningsområdet för detta vackra skinn.
Stor kram i höstrusket

Svar: 🐏🍂👍
Åsa None

2014-10-17 @ 09:16:07
Postat av: Therese V

Ååå så underbart. Denna skulle jag vilja pryda vår soffa med. Våra 2 katter som nyss flyttat in har okuperat våra fusk fårskinnplädar... Men om jag skulle vinna denna skulle jag lägga rabarber på den varje myskväll i soffan så det så. Gossigare kan det inte bli .hoppas hoppas.trevlig helg på dig

Svar: 🐏👍🍂
Åsa None

2014-10-17 @ 10:21:50
Postat av: Lisa

Ett gosigt och fint fårskinn vill jag gärna äga, har länge önskat mig ett till sovrummet för att få fram en mjuk, ombonad känsla men också för att ge mig och sambon en stor välbehagsboost varje kväll och morgon! Jag skulle lägga fårskinnsfällen intill sängen på golvet. Trötta, nakna fötter möter det lena, härligt mjuka till natten, och på morgonen skulle denna sköna upplevelse bli en glädjefull start på den nya dagen!

Svar: 🐏👍
Åsa None

2014-10-17 @ 10:50:55
Postat av: Kristina

Nu när mörkret och kylan kommer skulle det vara ljuvligt att få krypa upp i knät på -- ett fårskinn. Hen skulle få sova i min favoritfåtölj, där vi kunde vila tillsammans efter jobbet.

Svar: 🐏🍂👍
Åsa None

2014-10-17 @ 18:52:43
Postat av: Robin

Hej! Jag köpte för ett tag sedan en mycket snygg och mycket hård stol ritad av Jonas Wagell. Tycker mycket om den men sitter sällan i den. När jag läste om det fina skinnet från Shepherd blev det så tydligt att det är precis vad stolen behöver! Tänker att det blir som en fin klarblå tron där trend får möta tradition.

Svar: 🐏👍
Åsa None

2014-10-17 @ 22:15:44
Postat av: Daniel

Kalt och trist är det i dotterns rum,
vi utökar möblemanget tum för tum.
En fårskinns pläd hon länge velat ha,
därför hoppas jag denna vinsten ta.

Svar: 🍂👍
Åsa None

2014-10-18 @ 20:37:08
Postat av: Linda Andersson

Vi har en utebänk längs huset i solläge, men det kan ändå bli kallt att sitta där så här års, där skulle denna kunna bli perfekt så att man kan ta en lite längre paus med en kopp kaffe. När jag sedan går in, så tar jag med mig den in och lägger den på fotöljen framför öppna spisen...

Svar: 👍🐏🍂
Åsa None

2014-10-19 @ 08:03:18
Postat av: Pia Wildenius

Hejsan, jag lägger det gosiga skinnet i soffan och njuter!

Sommarens sköna kvällar ur våra minnen försvinner,
kyla, mörker och blåsväder sig infinner.
Lycka är ett vackert fårskinn i soffan som ger både värme och tröst
nu när sommaren sakta gått över i kylig höst.
En smartare och hetare inredningsdetalj är svårt att finna
så jag hoppas ett skönt skinn från Shepard of Sweden & KYD vinna. / Pia



Svar: 🐏🍂👍
Åsa None

2014-10-19 @ 20:04:03
Postat av: Pamela

Om jag detta mysiga fårskinn skulle vinna
Jag likt en katt skulle sitta där och spinna
I soffan, i sängen eller på bänken i hallen det skulle få ligga
Oavsett var så skulle både jag och min man det digga
Det skulle vara skönt att i vinter kanske slippa frysa
Och i den långhåriga fällen kunna ligga och mysa
Jag skulle nog ta det med mig vart i huset jag än går
För vem kan låta bli att älska skinnet från ett får
Jag har alltid ett sådant här velat ha
Om jag vinner kommer ingen någonsin få det ifrån mig ta
Jag hoppas så innerligt att detta fårskinn kan bli mitt
Mina läppar skulle av glädje forma orden "Oh shit!"
Nu håller jag både mina tummar och tår
Medan den här tävlingen fortgår

Svar: 🐏🍂👍
Åsa None

2014-10-19 @ 20:18:27
Postat av: Lena Eriksson

Till min nyinköpta Howardsoffa med en klädsel i färgerna peppar och salt blir fårskinnet som ett vackert mjukt blickfång. För just nu är det bara ett enda stort salt- och pepparkar som står i rummet. Howard behöver bli lite mysigare.

Svar: 🐏🍂👍
Åsa None

2014-10-21 @ 23:36:22
Postat av: Marion

Jaaaaah vill gärna vara med, hinner jag nog???? jag har några grå men under hösten när jag var på Gotland / har en från Öland och en från Gotland, nu vill jag har en vita…….. och köpte ingen den gång vi var där. Jag ska använda den på min gamla vintage Chesterfield som är rätt utsliten nu, men kan inte köpa något annat soffa just nu :) Men vill den under kommande vinter täcka med vita får skinn.

Stor Kram, Marion

Svar: 🐏🍂👍
Åsa None

2014-10-22 @ 15:16:30
URL: http://basiclabelsweden.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback