Furniture Fair - matta pasteller, nordiska landskap & drömmar om hav och romantik



Första dagen igår på Möbelmässan - Furniture Fair! Jag skuttade runt med min fina väninna Malin och fångade in känslor av kommande stora trender och fina vyer av möbler och belysningar  ögonen skådade! Här bland mattade pasteller, gröna skogar,  mjukt formade fåtöljer och stolar löd ledorden; Trä, blågrönt, tvättat linne, skandinaviska färger, sten, gråskala, läder, patinerade ytor, modern design, guld/mässing, siden, heltäckande mattor, blommigt, patinerade ytor mm. 



En av de fyra stora trenderna som jag fångar in här på mässan är; Pure classics! I denna trend så tar man tillvara på en elegant och sofistikerad stil med en varm personlig prägel! Här mixas det gamla och nya i fint möte med varann. Mjuka runda och snälla former går hand i hand med en färgskala som går åt det mer diskreta, mjuka matta pasteller. 

Under 2013 så vart koppar en stor trend! I år kommer vi till min stora förtjusning se mer av guld och mässing! Detta jublar hjärtat extra mycket för! Det är i materialmöten mellan metall i kombination med andra material, som ex i underredet på ett bord eller i detaljer på möbler vi kommer få se dessa fina metaller! 




Meddans vi slingrar oss mellan montrarna på en liten stig som två "snokar" (vi spanar och snokar runt  hihi) slår det mig att det nordiska och skandinaviska naturen står mycket i fokus denna trend heter; Natural elements.

Mixen av bruna toner i kombination med granit grått och grönt likt skogens färger är påtaglig. Materialen är även här i en fin kombinationer av trä, metall och läder! Jag kommer absolut haka på denna trend och försöka lyfta fram Just Läder på nya sätt i inrednings stylingar! 

Fina patinerade ytor ser man även på både trä och textil sidan och fint tvättat vitt linne! Fint som bara den!  

Mässmonter KYDs hjärta jublar av
Dessa vackra montrar fick mitt designhjörta att göra små glada hopp av! Lekfullt snyggt!



Under Formex mässan för två veckor sedan så fick vi besökare ta del av en rådande trend gällande det blomstrande romantiska! Jag har även bloggat om det kvinnliga och kärleksfulla inslagen i textilier och detaljer som kommer omfamna 2014! Även här på Furniture Fair ser man denna trend; Secret garden kallas den här! 

Trenden är en flirt av retro och modern! Allas våran second-hand fpr bli en fin pärla att inspireras av och som gärna kombineras med moderna personligt uttryck. Undr 2014 kommer våra hem möbleras med intredningsprodukter som både passar ute och inne! Organiska och blommande tryck och uttryck i inredningen ser msn lite här pch där! Ex så kan en spaljé som stått ute efter lite puts få ett nytt liv som rumsavdelare till ex sovrummet eller hallen!  Orangeriet stilen som jag älskar känns påtaglig i denna trend! 

Blomster och organisja former 

Ni som följer KYDs blogg vet att jag är en skärgårds och havs älskare, likt som
så många andra! Så i den fjärde trenden;  Aqua marine så får jag en stor längtan att hoppa på någon skärgårdsbåt och bege mig ut till havet ! I denna stil ser man den traditionella marina i en ny uppdaterade inreednings stilen. Den marina stilen går på "djupet" och i trenden inspireras vi av färger under vattenytan!
Marint får då en breddad färgpalett med blågrön färgtoner likt turkost, smaragdgrön och blått! 

Man ser även en fin och stor trend med det vita tillsammans med det blåa i porslin och tyger! 




Mer uppdateringar om Light fair och trend zone kommer i veckan! Hopas ni fick lite inblick via KYDs ögon ang trender på mässan! Med sol Åsa 

Foton killingyourdarlings 






Kommentarer
Postat av: The Place To Be

Vad kul att se lite! Jag ska dit i morgon :-). Gillar verkligen det du visar så jag känner mig ivrig.

Kram Malin

Svar: Åh va kul du gilla det! Ha så skoj imorgon! Vi kanske springer in i varann 😃💞😊
Åsa None

2014-02-05 @ 21:35:56
URL: http://theplacetobe.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback