Tävla & Vinn Två Atlas iceberg ljuslyktor från Tell Me More





Ni som följer KYD bloggen vet att jag har en stor passion för att fixa till mysiga oaser och att tända ljus är ett måste för att skapa just denna känsla! 

Då snön ej ännu verkar vilja falla över oss så vad passar ej bättre än att inreda med finaste Atlas iceberg ljuslyktor i vit bergskristall - den finaste nyheten inför julen 2014 från Tell Me More! Ordet bergkristall kommer från grekiskans "krystallos" som betyder klar is. Och lyktorna ser ut som fantastiska små isberg . Design KYD tar till sitt hjärta. 

Crystal candle holders är att de är gjorda av en mineral som heter Selenite, denna mineral är utvunnen ur Atlasbergen i marocko när saltvatten har packats under många många år (tusentals år)  Stora block utvinns och dessa ljuslyktor är skapta av blocken. Lystern kan variera då materialet är naturligt. De ni har är vita, men finns även de som går åt lite champagne och rosahållet, också jättefina! 


Kika in här - tellmemore och se många Deras vackra produkter! 

Tell Me More är ett inredningsföretag byggt på utvalda och personliga produkter. Namnet speglar en attityd till livet – att söka och finna produkter som är äkta, har en själ och en historia att berätta – med dessa ledord har vi skapat vår kollektion.

Basen i kollektionen är en mix av jordiga färger och mönster kombinerat med en enkel och ljus skandinavisk stil där produkterna varierar från hampamattor till doftljus.

Tell Me More är grundat av Annalena och Marcus som har en bakgrund i mode- och inredningsbranschen. Tillsammans driver de också inredningsbutiken Market29 ! De kommer även ställa ut på Formex i Januari i monter A07:30, kom gärna förbi och säg hej! 


För att Tävla behöver ni endast kommentera i kommentarsfältet varför just ni ska vinna! Ni har fram till måndagen den 10 dec på er! Lycka till!
 
1) Varför vill just du vinna fina ljuslyktorna från Tell Me More? Hur och vart vill du inreda med dessa någonstans?

Vinstvärde 548 kr

Med sol Åsa 
Foto Killingyourdarlings 

Nu är tävling avslutad och då vi hade svårt att ta ut något då söla hade så fina motiveringar föll det på lotten! Stort grattis Lisa ! Jag mailar dig under dagen ang adress mm! Tack som deltagit! Med sol KYD 



Kommentarer
Postat av: Ellinor Dahlin

Svaret på din fråga är mycket enkel. Jag älskar ljuslyktor i alla dess former och varianter, vilket har resulterat i ett totalt köpförbud av sådant då sambon tycker våra skåp svämmar över.. Men om jag vinner ett par så kan han ju inte säga så mycket om det ;) Hååller tummarna, dessa skulle göra sig så fint i vårt vardagsrum :) Eller kanske rent av på köksbordet vid söndagsfrukostarna ^^

Svar: 👍👏❤️
Åsa None

2014-12-03 @ 14:00:36
URL: http://fotograftretton.blogg.se/
Postat av: Katarina Widmark L

Dom kommer att finnas I hjärtat av huset, på soffbordet.För mig att tända och försöka överleva att mina söner inte firar julen med oss I år..för första gången hemifrån på jul. Tur dock att vi har deras systrar hemma. Men barnen är alltid barn, omän dom är vuxna. Deras flickvänner drar vinstlotten I år!
Men nästa år, då är det min tur igen :)
God Jul//Katarina

Svar: 👍❤️
Åsa None

2014-12-03 @ 14:23:20
Postat av: Ellinor

Med december kom också vintern. Den hittills milda hösten har nu förbytts till vinter då temperaturen sakta men säkert letar sig ner under nollan. Detta kommer väl egentligen inte som någon överraskning, ändå blir vi (jag) tagna på sängen varje år. Mörkret känns alltmer påträngande och jag vill egentligen bara mysa runt hemma i tjocka koftor och tofflor. Invirad i en filt i soffan och med en massa levande ljus som lyser upp rummet med sitt värmande sken.
Dessa vackra och mysiga lyktor hade mer än gärna fått göra mig sällskap dessa mysiga stunder. Tillsammans jagar vi bort mörkret.
Kram

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-12-03 @ 14:50:33
Postat av: Sofia Essle

Oj vad jag pladask för dessa godsaker faller
Och inte gör det saken sämre att det är äkta bergskristaller.
Gnistrande ska de få stå i vår hall och lysa
Vackert att få ta in ljus av snö utan att behöva frysa.


Svar: 👏👍
Åsa None

2014-12-03 @ 16:22:47
URL: http://www.muggarmm.se
Postat av: Mirva

Den mörkaste årstiden gör att jag vill helst inreda bara med mysiga lyktor! Jag skulle placera dem på vår bambubänk, bredvid en massa gosiga fårskinn. Drömmer bort mig en stund...

Svar: 👏👍✨
Åsa None

2014-12-03 @ 16:30:38
Postat av: Sara welander

Älskar allt med snö och is! Bristen på det i Stockholm gör att jag skulle vilja placera dessa på fönsterbläcket och tända dem när det är mörkt och låtsas att jag bor i ett vinterland!

Svar: 👏👍❄️
Åsa None

2014-12-03 @ 16:45:17
Postat av: Linda Andersson

Hej! Jag skulle ge dessa fina lyktor till min mamma i julklapp som alltid ställer upp för mig och min familj! De skulle passa så fint i hennes nyrenoverade sovrum.. ❤️

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-12-03 @ 21:12:52
Postat av: Lissie

Jag skulle vilja ge lyktorna till min fina svärmor! För en månad sedan fick hon en hjärtinfarkt i samband med att hon flyttade närmare oss. Tack och lov överlevde hon men är nu mycket svag och vi vet inte hur mycket av julen hon kommer att orka med. Det skulle därför vara roligt att sprida lite julmys med lyktorna hemma hos henne! Jag skulle binda en krans av granris och placera lyktorna i mitten tillsammans med lite kottar, grankvistar och kanske några kanelstänger!

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-12-04 @ 06:19:26
Postat av: Lena E

En mysig stund med barnen med tända ljus är trevligt i vårt lilla hus. På vardagsrummets bord ställer jag dem så alla får njuta av dess varma sken.

Svar: 👏👍
Åsa None

2014-12-09 @ 23:17:53
Postat av: Lisa

Bara sådär vackert som ett isflak kan vara! Då snön Inte kommit än så hade dessa fina lyktor fått lysa upp o tindra som snö hemma hos mig! Att tända och avnjuta en kopp choklad intill och ej behöva frysa hade varit underbart! Kram Lisa

Svar: 👍👏
Åsa None

2014-12-11 @ 10:31:30

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback