Inredningsbutiker i Sthlm att besöka


Jag får ibland frågan via Instagram och mail till KYD från mina läsare om att de vill ha tips på saker och ting. Igår landa ett sådan med frågan på tips på bra inredningsbutiker i Sthlm. Jag tänkte jag sätter ihop några bra tips på Pärlor jag ofta besöker som inredare. Kika in: 
 
Svenskt Tenn - ett besök i svensk designhistora med många klassiker gällande inredning. 
Plan Ett - här hittar man många av världens stora designmärken och deras produkter, ofta med en extra twist.
Spiti - en underbar pärla jag bara älskar att köpa ljus och kuddar ifrån. Mustiga kulörer med en flirt med  inredning & inspiration från Marocko. 
Grandpa - här är vintage kung! På möbelavdelningen står möbelklassiker från både 50- som 70-talet högt och lågt och det går att göra riktigt fina fynd.
Norrgavel -  möblerna är traditionellt formgivna, med en känsla av hemslöjd och jag gillar den fina känslan av svensk enkelhet här. 
INDORI - en butik som har skapat en unik retail fylld med skön känsla. Dock ligger detta i Sickla strax sydöst om stan.
Asplund - har gått från en liten guldgruva för designintresserade till en stor och fin butik med många fina inredningar  
Zetas Trädgård - ligger söder om stan, Segeltorp och är en fin oas att hitta unika inredningsaker. Passa även på att köpa växter när ni kommer hit.. 
HM HOME - se många av inredningsakerna från katalogen live i butiken. 
R.O.O.M - en klassiker för oss inredningstokiga, hitta många fina och kända märken här.
BOHEM - fina och vackra möbler med en klassisk stil.
Zandvoort - underbar butik med lantlig och marin inredning.
Posh Living - har en mix från skönaste soffan, snyggaste mattan till begagnade industrilampan
 
 
Hoppas ni nu hittar era små pärlor bland mitt pärlband;) Med Sol/Åsa 
Foton av och tillhör Killingyourdarlings



Kommentarer
Postat av: Susanne Åkerberg

Ja men du är ju för söt! Nu har jag små shoppingpärlor att se fram emot i höst. Hoppas även hinna med Habitat (som jag endast besökt en gång på ngn resa i Frankrike.. Sååå längesedan att jag inte ens kommer ihåg vilken stad haha..) tusen tack! 💖

Svar: Åh varsågod fina! Allt för er mina följare och heja på klack! Betyder en massa! Hoppas du hittar några fina ting i de olika butikerna! Ja en fin tisdag! Solskens kram Åsa
Åsa None

2013-09-02 @ 18:17:51
URL: http://ordningssamtkaos.se
Postat av: Katarina

Många av mina favoriter också.

Svar: Åh vad bra:) hoppas någon butik var ny för dig med
Åsa None

2013-09-02 @ 20:31:10
URL: http://brakat.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback