Tips på Lysande utsikter inför vintern


Vi ställer om klockorna till vintertid och mörkret kryper intill! Det är nu dax att belysa hemmen rätt och mysigt! Använd olika lampor för att få den bästa och mysigaste belysningen att komma hem till. Ett råd är att blanda riktat ljus och allmänbelysning för att skapa mjuka övergångar mellan ljus och skugga. Även att placera rummets lampor i varierande höjd gör att spelet mellan ljus och skuggor blir mer intressant.

3 Ljussättningar i ett rum
- Börja med funktionsljuset, alltså lampan vid arbetsplatsen eller läsfåtöljen, fortsätt med stämningsljuset, till exempel lampan i fönstret eller på byrån, och avsluta med allmänljuset – om det behövs. I år så gillar jag extra mycket dessa raringar i belysningen! Koppar, guld, beiget och industri är mina ledord!

Med sol Åsa 

Collage av KYD med lampor från; Artilliriet, Watt och Veke, Länna Möbler, IKEA, Globen Belysning 



Kommentarer
Postat av: sandra

vad fin lampan i glaskupan är :)

Svar: Ja visst är den lysande! Från Artelleriet👍👏✨
Åsa None

2013-10-28 @ 22:31:56
URL: http://sandrasliv.se
Postat av: Susanne Åkerberg

Toppentips! Jag älskar lampor men kass på hur man bör tänka , placera dom! Nu blir det nog lite omplaceringar i helgen! 👏👏👏👍

Svar: Åh vad bra jag kunde inspirera🌟✨👏 hoppas ni får en "lysande"'helg
Åsa None

2013-10-31 @ 20:43:11
URL: http://ordningssamtkaos.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback