Mormor Gusti's påskefterätt & Ranunkel blomster


Påskens ledighet närmar sig och dagar med nära och kära vankas! Idag vill jag hylla min saknade men för alltid älskade Mormor Gusti. Vi stod varann väldigt nära och då vi nästan bodde grannar så vart hon en av de bästa vännerna man kan ha och som jag lärt mig mycket av! Hon och morfar Arne var så kärleksfulla och varma personer jag beundrade högt och som alltid hade den där varma famnen och bli kramad av! Bjuder er på enkel påskefterätt Mormor ofta bjöd på! Det som behövs är rulltårta, grädde, marsipan och strössel! Tillaga rulltårta med någon god fyllning ex hjortron och skär upp i bitar, spridsa grädde över toppen, garnera med gult strössel och rulla ihop en söt liten påskkyckling och sätt på toppen! Klart att servera! Med Sol Åsa Foton KYD

Foton & Styling KYD

 

 




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback