Copperhill Mountain Lodges - Längtan efter vinter



Är det bara jag eller längtar ni även till att vintern ska komma på allvar. Känna den bitande kylan på kinderna, höra snöknastret under fötterna, se glittret på marken/liggandes tungt på träden och uppleva just den tysta ljudet som endast sker på vintern. Åka lagg på dagarna och mysa inne i stugan på kvällarna. Jag längtar så¨efter snön och vintern. Längtar till fjällivet och kikade in på ett av de finaste hotellet i Sverige enligt mig, ett hotell med fullträff då det kommer till design och max känsla av vad jag anser vara vinter då det kommer till inredning; Copperhill Mountain Lodges .Hotellet är beläget på 730 meters höjd, på toppen av Förberget i Åre-Björnen. Här finns 112 hotellrum och sviter, restauranger, barer och spa, samt egen lift och påfart till Åres skidsystem.Svenskättade superkändis-arkitekten Peter Bohlin anses idag som en av de främsta i sitt yrke. Bland de mer uppmärksammade uppdragen under senare år räknas Microsofts grundares, Bill Gates, privata hem, ett uppdrag som byrån tog hem i konkurrens med 20 andra arkitektbyråer. Kika in på hemsidan och bli inspirerad av fin deisgn och vinter. Jag längtar, kom vinter kom... Med sol/Åsa

Foto: Copperhill Mountain Lodge



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback